Ung och förlovad?

2008-08-19 @ 20:26:05

18 år gammal och förlovad. Jag vet att många skrattar bakom våra ryggar. Många tycker att vi är dumma som tror att vi kommer vara ihop resten av livet och jag kan hålla med dem. Jag hade kompisar som förlovade sig under de första två åren på gymnasiet och jag tyckte bara att de var larviga. Bara för att man har 1-års dag behöver man ju inte förlovad sig. Och det tycker jag fortfarande. Visst vill man göra något speciellt på ett års-dagen men en förlovning kanske inte alltid är den bästa lösningen. Alla kompisar jag känner som förlovade sig har brutit sina förlovningar. Och du och jag väntade inte ens ett år baby, men det känns annorlunda med dig. Inte för att de orden är någon garanti, alla kära säger så men det betyder inte att förhållandet håller för det. Men vi har kommit långt honey. För 100 år sedan var det inte konstigt att vara förlovad vid 18-års ålder. Helst skulle man vara gift och ha barn nu, och även om samhället har förändras jätte mycket betyder inte det att människor och deras förmåga att känna känslor för varandra förändrats sedan dess. Våran kropp är i stort sett samma som under stenåldern och i fråga om sinne och förhållningssätt har alla människor olika uppfattning. Jag vet inte vad som väntar i livet men jag vet att jag älskar dig nu. Jag älskar dig mängder och jag hoppas av hela mitt hjärta att det förblir så så länge jag lever.

Du är mitt liv. Min solstråle och varje sekund utan dig lämnar ett tomt ekande hål i min kropp.

Jag vill, jag hoppas och jag önskar att jag får vara lycklig i hela mitt liv med dig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback