Dagens HIUDÖS

2008-12-11 @ 21:34:19

Dagens Hetsa Inte Upp Dig Över Småsaker handlar om - Strunta i dramatiken. Jag kör en lite kortare variant av den eftersom den är mycket lik "Akta dig för akutfilen" som vi redan pratat om. RC beskriver idag problematiken med att ungdomar gör alla små händelser så dramatiska. Istället för att glömma att en kompisar sagt något dumt, hänger vi upp oss på det, berättar det för alla och gör det mycket större än vad det egentligen är. Den som mår värst av det är du själv. Det lättaste och bästa sättet för er båda är att ta det med en klackspark, låta det rinna av och fortsätta. Kom ihåg, dina kompisar kan också ha dåliga dagar och göra misstag. Genom att begränsa skadan gör du det mycket lättare för er båda att lösa problemet och gå vidare. Skulle det vara så att den andra personen inte vill lösa det, eller be om ursäkt, är personen helt enkelt inte värd att lägga ner så mycket energi på. Det är mycket jobbigare att vara arg/sur/ledsen än att vara glad och förlåtande. RC fortsätter med att säga att det största problemet med att hetsa upp sig för småsaker är att det alltid finns en hel uppsjö med saker att hetsa upp sig för och dessa kommer då att hindra dig från att leva ditt liv till fullo.

Han slår ju huvudet på spiken varenda kväll. Det finns så mycket vettigt han säger och jag önskar att jag kunde förändra alla mina reaktioner på en kväll, men det går inte. Dock är allt mycket värt att fundera över. Jag gör allt jätte dramatiskt och den som mår sämst av det, är jag. Tyvärr. Så, om man nu ska göra något för sitt eget bästa. Typ som att köpa en tidning eller godis till sig själv, kan man lika gärna sluta hänga upp sig på alla småsaker som händer och sluta bry sig. Ta hand om de du älskar istället, de som förtjänar din fulla uppmärksamhet på riktigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback