Just another grey afternoon...

2008-12-16 @ 14:52:58

Hej på er,

vad tycker vi om årets julstämning? Inge vidare va? Snön är borta igen (det var kul så länge det varade) och vore det inte för alla helt hysteriska människor i affärerna, hade det varit svårt att tro att det är julafton om 8 dagar. Det är faktiskt sant, 8 dagar!!! Det är helt sinnessjukt! (Nu måste jag sätta på min julskiva för att få lite feeling!) Stjärnan hänger i fönstret, men en lampa har gått sönder och jag vet inte vilken, så den lyser inte. :( Köket är lite juligt med julduk på bordet, julgardiner och advetsljusstake i fönstret. Synd att jag inte tillbringar så mycket tid i mitt kök, men jag ser ju fönstret från soffan så lite kan jag allt njuta :) Annars är det inte så mycket annat julkrams i lägenheten tyvärr. Kanske därför julkänslan ligger på minussida, vad vet jag? Kommer inte ens ihåg om jag köpt julklapp till alla än. Vi får kolla här:

E - får ingen. Vi bestämde att det fick räcka med födelsedagspresenter i december i år.
Em - Ja, hon fick en ny idag.
Fny - Får ett besök. :)
Mamma och Pappa - Ja, de får dela.
Lillebror och Lillasyster - Ja, de har fått. Syster har till och med fått 2 :D Kanske lite orättvist?
Pappa och Kerstin - Ja, de har också fått en lite sak.
Tina och Per - Har också fått en lite sak.
Vega - Har fått en ännu mindre sak :P
Hellena -  Jovars, det var väl inte så speciellt, men praktiskt
Henke-Penk - Jo, en liten sak till honom med..
Julklappsspelet med "vänner"- Japp, en liten fixat dit med

Ja, det verkar väl som att det är fixat. J & M får tyvärr ingen från mig i år heller. I haven't got the cash att köpa julklappar till hela tjocka släkten, hur mycket jag än vill... Tyvärr igen. Men på stan sprang jag iaf, jag och resten av Ks kändes det som :S Men tre sådana svarta skålar blev det och en present till Em-Pem. Blir nog super bra.

Sen har jag skrivit lite till på inlämningsuppgiften, och puttat runt grejerna lite för att hitta lite mer plats så nu behöver jag bara komma på en till fördel med kontinuitet i svensk utrikespolitik. Måste ju finnas massor, varför har vi annars det?  Haja. Funderar på om jag ska gå och träna idag? Är lite sugen faktiskt men jag har ju träningsvärk i vaderna. :/ Ska man träna med träningsvärk? *googlar* Svaret verkar variera en hel del men det genomgående är att det är bra att röra musklerna som man har träningsvärk i för att öka blodflödet och sen försöka satsa på andra muskler i övrigt. Då är ju Pump ett hyfsat bra pass om man känner lite i vaderna, eftersom det är mycket överkropp och sen när vi tränar låren får jag helt enkelt stå ut bara.. Fast jag rubbar ju tidschemat nu eftersom det var meningen att jag skulle träna Pump imorgon istället och styrketräna ska man inte göra flera dagar i rad eftersom musklerna behöver tid att återhämta sig. Det är därför många styrketräningsscheman bara tar ett par muskelgrupper per dag och inte hela kroppen. Hade det inte varit så isigt och blött på gatorna hade jag kunnat tänka mig att gå ut och springa lite men inte nu, och jag hatar att spinga på löpband, det är så tråkigt. VARFÖR LÄGGA ALLA BRA PASS PÅ ONSDAGAR??! Suck.

Näee.. Nu orkar jag inte sitta här och uggla längre.. jag vet inte hur jag gör med träningen men jag vet att Eddie Izzard är bäst och att jag längtar efter E super mycket. Återkommer senare med vad som hänt resten av dagen i mitt intressanta liv och dessutom dagens HIUDÖS :D Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback