Produktivitet

2008-12-10 @ 23:07:29

Jag har varit så produktiv idag. Jag har varit i skolan och skrivit typ hela första grupparbetet. Sen var jag med Azra och Louise och hade super kul. Sen kom jag hem och pluggade lite. Jag letade efter artiklar om Thailand och läste igenom hela Sveriges utrikesdeklaration 2008. Sen var jag på Pumpen och körde järnet. Jag var helt slut efteråt och skakade i hela kroppen, men det var super roligt. Känns underbart att ha börjat med träningen igen. Sen gick jag hem, handlade. Lagade mat inför imorgon och duschade. Nu sittar jag här, härligt trött för första gången på länge och jag ska snart krypa ner i sängen. Det enda som känns tråkigt är att jag knappt pratat med E idag. Ett par minuter när jag kommit hem från Azra men sen skulle han duscha och äta och ringa tillbaka och då gick jag och tränade och sen sov han när jag kom hem :( Men, men.. Jag antar att han finns kvar imorgon :)

Nu till Dagens HIUDÖS - "Acceptera de dagar då du hatar ditt hår"
I det här kapitelet menar RC att vi lägger ner för mycket tid på att vara kroppsfixerade. Han skriver om reklamerna på TV:n som gör allt för att du ska känna dig så "ful" som möjligt så att du kan köpa just deras produkt. Bryr du dig egentligen om hur en person ser ut i håret? Skulle du sluta umgås med un trevlig person för att den ser annorlunda ut i håret? Antagligen inte. Om du slutar att stressa upp dig över hur du borde se ut och istället bestämmer dig för att känna dig trygg i din egen kropp kommer hela du bli mer harmonisk och skulle du någon gång se ut som en fågelskämma, skratta åt det. Det är antagligen inte speciellt många som ens lägger märket till det och om de skulle göra det finns tankarna bara i huvudet på dem några sekunder innan de börjar tänka på något annat. RC avslutar med "Försök att avfärda alla osäkra tankar om ditt hår och andra kroppsdelar som dyker upp. Påminn dig ständigt om att du inte behöver göra om dig för att trivas med dig själv. Jag är säker på att du kan känna dig underbar och vacker precis som du är. Dessutom är jag säker på att när du väl gör det, blir du oerhört mycket lyckligare i livet."

Det är så sant. Som vanligt. Han är så klok. Detta är något som alla unga flickor bör ta till sig. Vi vill vara dina vänner för att du har en underbar personlighet och är trevlig och snäll, inte för att du ser ut på ett speciellt sätt. Alla människor är unika och vackra som de är, håller du inte med mig?

Nu ska jag sova jätte gott! Ses imorgon, Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback