Skrivkramp - Livkramp?

2008-12-09 @ 22:36:31

Jag vet att det alltid är roligare att läsa en positiv blogg och jag försöker verkligen att vara positiv men just nu har jag fått lite "livkramp". Skolan går sådär, det finns så mycket att göra att jag inte orkar med någonting. Upp i Ks ligger allt lite på is och jag har major hemlängtan, beror säkert lite på julen också. Dessutom är pengarna slut, och jag har redan nallat på sparkontot, det begränsar ju levenet lite och gör inte att glädjen sprudlar direkt. Jag stickar lite och tittar en hel del på tv. Saknar E så att jag nästa går sönder!!! Men lite HIUDÖS kanske hjälper? Här kommer i alla fall dagens kapitel:

"Akta dig för Akutfilen"
RC menar att det finns vissa personer, rätt så många faktiskt, som lever sitt liv genom akutfilen. Varje liten händelse blir jätte stor och tillägnas mängder med uppmärksamhet. Allt som händer blir till tidningarnas förstasiderubriker. Kritik blir till "RICHARD CARLSON KRITISERAD IDAG". RC menar att denna livstil är mycket accepterad idag eftersom så många befinner sig där men det enklaste sättet är att se det humoristiska i det hela. Inse bristen på perspektiv. Fnissa åt de som tränger sig förbi i bilkön, han/hon kommer kanske hem 10 sekunder snabbare. Valet av akutfilen är extra farligt eftersom det ofta sker helt omedvetet och för med sig stora mängder stress och oro till sitt liv som kan sluta i sömnbesvär och andra stressrelaterade symptom. Så ta det lugnt, se till att få lite perspektiv och du ska se att livet ter sig mycket mer glädjesamt.
 
Jag sitter såååå fast i akutfilen. Alla misstag jag gör blir jätte stora "ångestbollar" och alla andras misstag kommer jag ihåg föralltid. När jag är på väg att bli sen mår jag så illa att jag tror att jag ska spy när som helst och börjar nästan gråta. När någon kritiserar mig tar jag det till mig, ända in i hjärtat, och tror att det är något fel på mig, inte handlingen eller saken personen kritiserat. Att inte ha så mycket pengar oroar mig. Jag oroar mig jämt. Det finns en bra sak med det hela dock. Jag blir duktig på att lösa problem. Om jag inte hade oroat mig för pengar hade jag nog inte sök med ljus och lykta, och skaffat mig ett jobb. Jag tar tag i saker och löser dem men ibland måste jag inse att saker inte går att lösa. De ligger utanför min "påverkanssfär", det finns inget jag kan göra åt det, hur mycket jag än vill. Det är vid dessa tillfällen jag måste slappna av och "just go with the flow". Bara sitta på livets tåg och låta det rulla. Okej, jag är stressad men om jag knör mig före i kön kommer jag ändå bara att ha "tjänat" 10 sek men dragit på mig köns irritation, och att sura över att någon annan knör sig före kostar mig bara massa energi och kanske 10 sek, det är inte värt det, eller hur?

Nu ska jag ta till mig dessa ord, se klart på filmen, krypa ner i sängen och sova gott. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback