Stöka, stöka runt i lgh:en

2008-12-04 @ 17:08:22

Hej på er. Har fullt upp idag. Har inte hunnit öppna böckerna än men det ska nog hinnas med, det med, en snabbis iaf. Har gjort mig och lgh:en för kvällen. Lite förfest, julbord och sedan utgång antagligen. Först, städoutfit på:

Sen kommer kvällens outfit :) "testkör" kjolen som skall användas på både jul och nyår, riktigt prisvärd! Vad tycks?


Nu till dagens HIUDÖS, "Fundera över oddsen för att alla skulle tycka om dig".
RC vill påpeka för oss att oddsen över att alla i världen skulle tycka om dig är NOLL. Det kommer aldrig att hända. Han ställer frågan: Varför bygger vi så mycket aggretioner och sorg på något som vi redan från början kunde räkna ut, aldrig skulle fungera? Om du bemöter människor på ett bra sätt kommer du antagligen gör samma sak för dig, men de inte skulle göra det och bete sig som idioter, finns det ingenting du kan göra åt det. RC berättar att det finns folk som har sagt att det inte tycker om honom för att han verkar lycklig. Så hur mycket du än försöker kommer vissa personer hitta något fel med dig. Knepet är att se att ni helt enkelt inte passar ihop. De personer som passar ihop med dig, de kommer också behandla dig lika bra som du behandlar dem. Så flickor (och pojkar), sluta nu att hetsa upp er för att någon inte tycker att ni är bäst. Hitta istället era riktiga kompisar, och HÅLL I DEM HÅRT! :)


Reflektion: Jag är kass på det här (med). Jag vill att alla ska tycka om mig och gör de inte det, då blir jag ledsen. Men jag ska försöka ta tag i det här och sluta tänka så. Alla 9 miljarder människor i världen kommer aldrig tycka om mig, så är det bara. Nu ska jag uppmuntra de snälla personer jag har runt omkring mig istället! :)


Ha en underbar kväll. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback