Dagens drop-dead-gorgeous

2008-07-07 @ 17:43:12

Nog visste vi att bruden var snygg men den nya stilen är HEL SKÖN!
(Så skön att jag klippte samma frisyr själv!!!)




Annars är mina dagar som lägenhetsuthyrare räknade och jag grämer mig inte. Det är inget jobb för mig. För mycket negativa vibbar. Nä, snart pluggar man på universitet och bor i en stad nästan tre gånger så stor som den jag bor i nu.
Fashion, fashion - here I come.

Han i familjen skall snart göra iordning en hemmagjord pizza som jag med spänning och kurrande mage väntar på. Det är skönt att vara hemma hos honom igen. På tal om honom letar jag med ljus och lykta efter en så kallad parkalender, typ som en familjekalender men med bara två eller tre spalter (en för gemensamma intressen). Jag såg en sådan på Gallerix här om veckan men idag när jag äntligen bestämmt mig för att införskaffa en, var alla slut.
Vet du vart det finns? TIPSA MIG!

Nu till allvarligare samtalsämnen. En 15-årig flicka blev våldtagen bara 200m från mitt hem i förra veckan. Vad är det för samhälle vi lever i? Högre straff säger jag! En vecka på pensionatet - fängelset räcker inte. Eller samhällstjänst, eller böter eller vad det nu är de får. Runt 800 våldtäkter blev rapporterade förra året. Men snälla människor, sätt stopp för denna nya brottslighet som sprids över landet!! Nu känns det bra att börja läsa samhällsvetenskap och juridik till hösten, ingen kan göra allt men alla kan göra något. 
Har du blivit utsatt - anmäl!
För dig som varit lycklig nog att klara dig - skicka insändare, berätta för folk vad som händer och att du inte tycker det är okej. Ta ställning och sprid budskapet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback