Sista sommaren

2008-07-29 @ 20:48:39

Det är med delade känslor som våran sista sommar går mot sitt slut. Ja - jag var väl lite väl dramatisk men det är lite så det känns. Full av separationsångest och förväntan inför framtiden. Att bli särbo är inget jag ser fram emot, men man kan inte leva sitt liv genom andra. Man måste leva det själv, annars blir man bara gammal och full av ångest över saker man aldrig gjorde. Jag vill inte sluta som en bitter gammal kärring utan som en glad och söt tant.

Mina flickor "försvinner". Den ena till Linköping och den andra till USA. Jag är glad för deras skull men ledsen för min egen, det kommer bli ensamt. Men ta hand om er flickor, och lova mig att skicka massa mail, var i världen ni än befinner er. Älskar er!




Snart är leken slut och allvaret börjar. De riktiga studierna och jobbletandet. Fattig stundent och lågavlönad lärling, men älskling, vi kommer klara oss utmärkt så länge vi har varandra. Hur nära eller långt bort du än är, finns du alltid, och bara du, i mitt hjärta. Jag vet, jag är också nervös och rädd men vi kommer klara - det vet jag!

Så på fredag ska jag hämta nycklarna till nya lägenheten. Plötsligt blir allt så påtagligt. Jag ska flytta. Vill jag flytta? Jag vet inte. Jag måste flytta. Jag vill plugga och med pluggandet kommer konsekvenser. Det ska bli lite kul ändå. Ny stad, nya affärer, nya människor. Det blir trevligt med lite omväxling. Men jag vill aldrig " växla om" dig älskling, jag vill att du ska komma med, om inte fysiskt så i alla fall i mitt varma hjärta! Du är bäst.

Bara 2 veckor och tre dagar kvar på jobbet. Nedräkningen börjar!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback