Första Advent

2008-11-30 @ 18:22:46

Hej på er. Förhoppningsvis sista dagen med långsamt internet, lovar att massa spännande saker kommer hända på bloggen imorgon!

Humör: Lugn och stolt
Gjort: Läst lite, tittat på tv, ätit, varit på stan, skrivit julkort m.m.
Planer:  Till Manda på glöggkväll
Ser på: Skärmen
Lyssnar på: Kanal 3, ett program om Britney
Läser: Det jag skriver
Dricker: Inget.
Äter: Inget.
Bästa: Att julen närmar sig
Sämsta: Att det snart är måndag igen och jag måste börja plugga ordentligt
Väder: Mörkt
Dagens favoritsak: Den nya julskivan
Vill ha: Hemlighet!
Motto: Ta dagen som den kommer
Dagens outfit: Svarta jeans, hello kitty linne och superlative conspiracy tröja

Första advent idag. Var ute en sväng och kollade inte skyltsöndagen. Köpte julkort och en julskiva. Tänka sig att jag typ är klar med både julkort och julklappar och det är inte ens 1 december än. Ska ni se på julkalendern imorgon? Det tänkte jag göra. Såg i och för sig skaparen på nyhetsmorgon för några dagar sen och han sa att det var en modern julkalender, inte så mycket söta hus och snö, tråkigt tycker jag! Jag vill ju ha typ Jul i Kapernaum med massa snö och en gullig by. Det är äkta julstämning. Har inte fått så mycket av den varan än. Min jullåda är kvar hemma hos mamma och kommer inte upp förrän på fredag, så då ska jag och E ha lite julmys. Sen ska jag till syster på söndag förhoppningsvis och hämta lite annat julpynt att komplettera med. Det ska blir riktig julstämning i Ks! Det känns bra att de flesta förberedelserna inför julen är klara. Schemat är klart och alla blev nöjda. Julklapparna är nästan klara och julkort fixade. Får se om jag fixar ngt extra till pappa, tina. Kerstin, Vega, Jonatan och Jenny. Helst hade jag velat köpa hur mycket som helst men som sagt, budgeten är överansträngd redan som det är. Sicken tur att jagLite stolt över mig själv, får jag ju säga. På torsdag är det julbord. Ska bli super mysigt verkligen. Vet inte riktigt vad jag ska ha på mig än men det lär ni ju få se på dagens outfit.

På fre kommer E och på lör ska jag jobba och sen ska vi åka till Lnkp på Ems födelsedagsfest. Ska bli hur kul som helst!! Sen har jag bestämt mig för att följa med E hem på sön och fira min födelsedag hemma. Kommer upp igen på onskväll för konferensen på tors och ska jobba nästa fre. Det blir nog bra. Blir glöggkväll hos Manda ikväll. Lovar att ta lite kort och lägga upp imorgon. Ska ta med mig daimkola och bjuda flickorna på. Var sugen på något sött men vill inte äta upp allt själv så jag tar med mig det bort. Tur att tjejen inte bor långt härifrån. Ska äta lite innan jag åker hemifrån. Blir nog varma mackor tror jag.

Dagens kapitel ur HIUDÖS heter Hetsa inte upp dig när förhållandet tar slut. RC gör klart att han förstår att man blir ledsen men presenterar olika synsätt för att underlätta processen. Först berättar han att vi måste förstå att brustna relationer är viktiga. Om inga relationer hade avslutats hade alla varit tillsammans med den person som de först blev intresserade av, och hur ofta fungerar man med sin första kärlek ihop hela livet? Chansen finns men den är jätte liten. Om man förstår att brytningar måste ske och vidgar perspektivet blir det lättare att gå vidare. Om man inte hänger upp sig och blir arg för att den andra inte visade sig vara den rätta kan man gå vidare och hjärtligt önska den andra lycka i livet. Din uppriktiga kärlek och vilja att förlåta är mer uppenbar än du kanske tror. Han avslutar med att säga att brustna relationer kan vara förklädda välsignelser, även om det tar ett tag innan man inser det.

Det är så sant. När mitt första förhållande tog slut grät jag i flera veckor. Jag slutade äta och gick ner massor i vikt samtidigt som jag ständigt gick runt för mig själv på elljusspåret bakom min mors hus. Det var fruktansvärt. Han hade inte bara ljugit om varför han gjorde slut utan visat sig varit otrogen efter ett 2,5 år långt förhållande. Idag, när jag ser tillbaka, förstår jag varför vi inte klarade att hålla ihop förhållandet. Vi utvecklades alldeles för olika och nu är jag lycklig tillsammans med E. Förhoppningsvis klarar jag och E det resten av livet, det vore underbart, men gör vi inte det, så gör vi inte det och då får jag ta tag i det då men att utvidga perspektivet och tänka som RC föreslår hjälper. Tänk på det nästa gång som ni utvecklas åt olika håll.

Vi hörs imorgon igen. Nu ska jag äta och göra mig iordning för glöggen. Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback