Knega,knega dagen lång. Inte knega?

2008-11-27 @ 14:20:08

Jag blir så trött på mitt jobb. Eller ah, inte jobbet i sig egentligen, utan omständigheterna. Jag har precis fått ett nytt extra jobb på McD. Okej, deras mat och vad den gör med kroppen är ingenting jag står för men det är gott de dagar man vill unna sig att vara lat och de har faktiskt alternativ som morötter m.m. Men de senaste har jag bara haft SÅN otur med arbetstider. Först så har jag varit anställd i två månader och bara jobbat två dagar. Det känns rärr dumt och jag gillar inte när det går för lång tid emellan för du glömmer jag allting och det tar mycket längre tid. Vi blir inte schemalagda speciellt mycket eftersom det är meningen att vi ska kunna ta tiderna som blir över men det blir inte så jätte många över heller. De första två gångerna jag jobbade var en fredag och en söndag och det var jätte kul. Lite jobbigt men kul. Efter det har jag försökt ta lite extra tider. Tog bland annat i tisdags men fick ringa in sjuk eftersom jag fortfarande hostade. Sen var jag hemma för första gången på över en månad och de ringer TVÅ gånger på två dagar. Underbara tider. Typ 4 timmars pass men jag fick ju tacka nej eftersom jag var hemma. Nästa gång det fanns en tid som var ledig var ännu ett fyratimmarspass men den var den fjärde dec och jag har precis köpt julbordsbiljett hos Svik. Så det gick inte det heller. Nästa gång jag är schemalagd är den 6:e dec och då kan jag verkligen inte egentligen, eftersom jag ska till Lnkp och Ems inflyttningsfest men jag slutar 17 så vi får åka efter det. De kommer säkert fråga om jag kan stanna längre då med men det kan jag verkligen inte. Jag har sån otur! De tror säkert att jag inte vill jobba och kommer säkert inte ringa mig först igen direkt, men jag vill ju verkligen. Som typ nu i helgen har jag INGENTING att göra och jag behöver verkligen pengarna. Men nu finns det ju inga tider.. De är som att ngn snott mitt schema och säger: Där kan hon inte, där sätter vi in en ledig tid. Åh suck. Nej jag vet att det inte är så men ibland måste jag bara få klaga lite. Jag tycker det är synd. Jag har kommit till en arbetsplats som jag trivs på och jag vill lära känna mer människor där men jag lyckas aldrig få tiderna att gå ihop. Det fanns ju tid idag men då hade jag en viktig föreläsning så det gick inte.
Jag har sagt till chefen att jag kan jobba under julen fast att hon då får schemalägga mig ett par dagar i sträck så det lönar sig att åka upp hit och det sa hon att hon skulle göra. Jag lovar att jag kommer få jätte dumma tider som jag reda lovat bort till F&S eller familjen eller nått. A wise man once said: Kan det skita sig, så skiter det sig. Och det är ungefär så det känns just nu.
Bara så ni vet, JAG VILL JOBBA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback