Nutid och framtid

2008-11-16 @ 20:36:37

Ikväll har jag funderat en hel del över framtiden. Vad jag vill göra, när jag vill göra det o.s.v. Jag skulle vilja jobba för en organisation, typ Rädda Barnen. Mitt projekt år 2009 blir att bli aktiv i deras ungdomsförbund och helst inom IA (internationella arbetsgruppen). Jag tror att det kan vara ett utvecklande "jobb" och jag tror att jag har stora chanser att påverka. Det kan också vara bra för framtida eventuella arbetsansökningar (ser bra ut i CV:t) och om mina planer om voluntär arbete går i lås. Tanken är att jag ska läsa färdigt pol. kand. och ta mitt halvår i spanien för att lära mig mer spanska. Efter det vill jag åka till sydamerika som voluntär och sen komma hem och jobba med påverkan inom organisationer. Sida, Rädda Barnen, Röda Korset, Green Peace.. Det finns massa med organisationer som jobbar med sådant jag tycker är intressant och viktigt och jag vet att jag kan komma långt om jag bara vill. Förra årets projekt var Aerobic-instruktör. Årets var körkort och universitet. Nästa år blir det engagemang. Jag älskar att ha mycket att göra och det tänker jag fortsätta med. Att börja på uni var omvälvande men nu har jag börjat om på nytt och livet har stabiliserat sig igen. Jag ville ha ett nytt extra jobb, sökte stenhårt i ett par veckor och visst löste det sig. Förhållandet med E har stabiliserats efter att vi flyttade ifrån varandra. Vi litar på varandra och klarar av att vara lite på egen hand, även om längre tider kan kännas jobbiga. (Jag älskar ju pojken så vad kan man vänta sig.) Studierna rullar på, just nu på halvfart (inte i skolan men på hemmaplan) men jag lovar att ta tag i det snarast. Träningen har dragit igång och jag har hittat vad , när och hur jag vill träna. SATS är underbart.

Namnet ungochframgangsrik började mer som ett internskämt men varför inte? Det mesta går ju faktiskt min väg. Klart man får kämpa lite och allt är inte lika roligt men det viktigaste är att se sina möjligheter. När Gud stänger dörren, lämnar han alltid ett fönster på glänt, heter det och varför inte? Nu tror jag på Gud på det sättet men jag tror att det alltid finns möjligheter. Jag kan bli kallad bortskämd, lyckosam och massa andra ord men då frågar jag dig, vad har jag fått gratis i livet? Inte mina betyg, inte mitt körkort, inte mina vänner, inte min Aerobic-utbildning och allt annat som jag kanske har som inte du har (Eller så kanske du visst har allt som jag har men du kanske inte är lika stolt över det??). Javisst, min mor och min andra far Jonas, har hjälpt mig mycket och gör det fortfarande. Jag har tur som har dem men "dotter-förälder-relationer" är inte alltid heller lätta och vi har kämpat oss fram till dit vi är idag. Trixet är att inte ge upp. Även om andra tror att du gör det, för att de inte ser dina mål lika värdefulla som du gör, så påminn dig själv om att du inte ger upp och att du tror på dig själv. För alla kan vara unga och framgångsrika!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback