Onsdag redan??!

2008-11-26 @ 19:09:08

Nu har jag förflyttat mig in i mitt kök in min underbara lgh. Jag älskar den faktiskt och den är den största anledningen till att jag trivs i Ks. Sitter vid mitt gröna köksbord för att ha koll på fiskgratängen i ugnen. På tal om fiskgratäng, lyssna på det här?
D: Vad ska du äta nu då?
A: Jag vet inte. Brockolisoppa kanske?
D: Undrar om jag ska äta fiskgratäng eller kycklingpytt)
A: Ambitöst!
D: Skoja du eller, båda två ligger färdiga i frysen.
A: Aha, halvfabrikat. Jag har inte ätit något halvfabrikat sen jag flyttade. Eller jo, förresten, béarnaisesås.
D: Haha. Känner du mig? Jag äter BARA färdig mat!!!

Det är sånna här konversationer som gör att man får dåligt samvete! Sluta vara så duktig nu Alex och bete dig som folk! :P Ska bli gott med lite firre, igår blev det gröt gånger 2 och lite soppa.. Var en super lat idag igår.. Idag däremot, var det lång dag i skolan. 10-16. Åt lunch i restaurangen. Imorgon blir det nästan lika lång dag men imorron kommer mamma med mina glömda grejer och sen ska vi ut, jippi. Jag fattar inte hur jag kunde glömma mina nya ansiktskrämer och de hemma hos E. Huden hade ju precis vant sig och började se riktigt fin ut. Nu har jag varit utan dem i två dagar och finnarna kommer som ett brev på posten. F*n va trött jag blir. Men, men.. Får ju som sagt grejerna imorgon eftermiddag. Bara en dag till att genomlida. Imorgon blir det dessutom TVÅ dagens outfit. En "skol-outfit" och en "party-outfit", ambitöst va?
Jag funderar på att starta en bokklubb? Alla kändisar verkar göra det, men det får bara vara böcker som man kan låna på biblioteket för ngt annat klarar inte min lilla stundentkassa av. På tal om det måste jag köpa en ny kursbok på Adlibris, ännu en engelsk, tjock, dyr sak.. men, men. Vad gör man inte för att ställa sig in hos gamla gubbar med auktoritet?
Väntar fortfarande på att min syster skall vara gullig och lägga ut sin "dagens outfit" :) Annars tycker jag att många bloggare är dåliga på att uppdatera eller är det bara jag som blivit blogg-galen och spenderar större delen av min tid på dagen framför datorn med att uppdatera mig egen och läsa alla andras.

STORT MISSÖDE HÖLL PÅ ATT SKE. Jag skulle gå in på Ebbas modeblogg och råkade öppna den I DENNA fliken istället för den andra som jag öppnat och gjorde så att hela mitt eget inlägg försvann. Men blogg.se hade varit så duktig och sparat den som ett utkast och i stort sett hela texten var kvar, gud va glad jag blir!!! Ebbas blogg är väl en av de jag läser plus min systers, min bästa kompis Fny:s, Allians för Ks(missförstå mig inte, jag har inte ngn politiskt läggning, jag är bara intresserade av vad de gör), min kompis Alex, Emelie:s(en bekant), fröken Elin:s och Ann Söderlunds på kanal5. Ibland öven Blondinbellas till mitt eget stora förtret. Kan inte förstå vad jag gör där inne men fan jag är lite fast faktiskt. Det är lite som svenska "the hills". :D

Jag har haft supersvårt att försöka hålla koll på vilken dag det är idag eftersom det är första dagens i skolan den här veckan. Men jag kom till Ks i måndagskväll. Så det kan både vara måndag och tisdag, men definitivt inte onsdag. Men imorgon är det iaf tjejförfest hos manda och sen utgång en liten stund. Alex ska med, så då blir jag lite gladare. Sen är det glöggkväll hos Manda på söndag. Och sen har jag pratat med norskan idag och vi ska fira födelsedagsfest ihop hemma hos mig den 9:e dec. Innan dess behöver jag julpynta lite här hemma. Tänkte se vad jag kunde hitta för mitt presentkort som jag fick av min syster på 150 kr hos Duka. Måste ju finnas ngn fin advetsljusstake där. Men det känns som om jag måste kolla med Sis vad jag kan låna av henne först, så jag vet vad jag ska köpa. Jag skulle behöva en advetsljusstake, en stjärna, ev röda gardiner och kanske även dukar? Vi får väl se vad vi kan skrapa fram. Som sagt har studenten inte speciellt mycket pengar och så den här månaden heller så att vi får väl se..

Nu ser det ut som att maten snart är klar så jag ska bara infoga "dagens outfit" och sen blir det mat och tv tills Manda ringer. Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback