Uppdatering

2008-11-24 @ 21:20:38

Hej på er! Sitter på tåget hem och det är dags för uppdatering. Har varit hemma hos E i helgen och då ägnar jag all tid åt honom och familjen, därav inte så många inlägg men nu är jag själv igen, så jag har massa tid att blogga. Fredagen började med att sova länge. E jobbade och jag myste hemma, tills jag skulle till naprapaten kl 14. Han masserade och knäckte både nacke och rygg flera gånger, vänjer mig aldrig vid den där känslan. Usch. Sen kom E hem och pussade på mig i 1,5 timma innan han drog till killarna och jag åkte hem till mammsen. Fick fisksoppa med lite gott och dricka, och prata med mina kära föräldrar helt ensam. Lillan var hemma och brorsen drog iväg på filmkväll. Usch, de börjar bli så stora. Jag och E funderade på att flytta hem till en 2:a i Thn eller Vbg när jag är klar i Ks. Han vill ha nära till jobbet eftersom han antagligen behöver lite mer erfarenhet efter lärlingstiden innan han öppnar eget och jag vill vara nära syskonen ett tag till medan de är små. Kommer syrran "hem" blir det ju bara ännu bättre.
Iaf, medan jag var hemma hos mamsen så ringde min älskade Fny. Hon ringde två gånger förra veckan....

*hostattack på tåget som vägrar att ge med sig, tårarna rinner, näsan rinner och hela vagnen ser förskräckt på mig, rädda för att bli smittade med vinterns pest. Samtidigt ringer mamma men en vänlig själ kommer fram med en vicks blå och nu börjar halsen kännas lite bättre igen. Skall börja morgondagen med att ringa den där distrikssköterskan*

... var var jag nu då? Just det, min kära Fny. Hon har ringt två gånger och jag hennes röst gör mig så glad. Hon är min lilla stjärna! Både på och av scenen. ;) Sen sov jag över hos mamma. I brorsans säng, stackarn fick sova på en extra säng i föräldrarnas rum. Till mitt stora förtret är sängen inte alls speciellt bekväm fast det skall vara en likadan IKEAsäng som jag har. Icke, den här var hård som sten. Kände mig som prinsessan på ärten när jag vaknade men jag fick iaf en dunder frukost. Mums. Tog sen bussen tillbaka till Vbg. Träffade E i ett par timmar och åt mat hemma hos pappsen och K. Det var också mums. Som alltid, ser fram emot julbordet K. Pratade lite om julen och klirrade planerna. Dag - pappa, kväll - mamma och Es föräldrar får ett litet besök däremellan. Annars blir det Es släkt hela juldagen. Hoppas vi är friska tills dess. Efter pappsen skjutsade E mig till Elisabeth innan han åkte tillbaka till killarna. Hos Elisabeth var det jätte mysigt, jag och tre andra par (tack E :P). Nej men det var kul, glögg, kex och ost och spel. Jätte mysigt, hade inte träffat dem på jätte länge. Var hemma vid midnatt, helt slut efter en promenad genom halva Vbg dret-förkyld, ingen bra idé. Förkylningen var mycket värre på söndagen. Suck. Men upp klockan 10 för att gå på (sista delen av) F&S ledarmöte. Det var kul att träffa dem igen och fick lagt in två pass under juledigheten. Kände mig lite tvingad för att jag inte gjort något på hela sommaren eller hösten. Hoppas bara det inte krockar med jobbet under julen. på tal om jobbet så skulle jag ju jobba imorgon men med denna förkylningen kan jag ju inte det, så jag fick ringa idag och säga att jag inte kunde. Dessutom var det första helgen jag var hemma på jätte länge och de ringer 2 ggr för att be mig jobba, varför gör de bara så när jag INTE kan... Suck. Haja, direkt från ledarmötet till en fika i Trollhättan och en sväng förbi apoteket. Fikan med M och F var mysig men hostmedicinen har inte hjälpt ett skit utan bara fått mig att host mer så imorgon blir det till att ringa "skit-landstinget-i-Ks". Efter fikan åkte jag och E hem och vilade. Såg på Hancook och på Kung Fu Panda och bara myste.
Idag var E hemma från jobbet, vi hostade ikapp. Jag hostar mycket mer men han rosslar mycket värre när han hostar. Men han var hemma och vilade på riktigt medan jag åkte till Kicki och klippte mig imorse kl 9. Då fick jag också en hostattack som inte ville ge med sig och tårarna sprutade. Det är så hemskt att sånt alltid ska hända när hon fixar mej, hon måste tycka att jag är skit jobbig. I sommras när hon skulle fixa mig inför balen till exempel höll jag på att svimma. Det är någonting med att folk grejar mig i ansiktet medan jag måste stå still, har aldrig funkat. Kroppen totalstrejkar och slutar andas. Blev super nöjd med frisyren, har inte vant mig riktigt än men jag gillar det ändå. Speciellt sött är det i basker. I dagens outfit ser jag lite ut som en flygvärdinna men jag orkade inte fixa fler bilder idag när jag hostar som jag gör. Har legat i sängen med kläderna så de ser ut som dragspel. Igår hade jag min underbara svarta poloklänning på mig, den är så bekväm och kommer snart tillbaka så då ska ni få en bild på dem med :)
Efter frisören åkte jag hem och tog hand om E. Lagade mat och vi gosade i sängen. Åkte och köpte lite godis och såg på Kung Fu Panda en gång till. Jag sov en stund medan E var duktig och diskade all disk, och det var verkligen mycket disk. Sen åkte vi hem till Es föräldrar och åt lite mat och hjälpte dem med en ny dator. Sen pussades vi massa innan jag gick på tåget och här sitter jag nu. Fullfart genom Sverige. Jag hade så mycket att berätta att jag säkert glömt hälften men då skriver vi väl med det imorron istället då. :) Just nu ska jag nog lägga ner datorn och läsa igenom hemtentan en sista gång. Eller ska jag det? Vet inte om jag orkar. Jag borde, men jag kanske gör det imorron. Jag känner mig iaf mycket nöjd, och tack A för alla kommentarer. Du är en super tjej!
Nu får det vara nog för idag. Sleep tight. Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback