Ensam

2008-10-28 @ 17:53:52

Funderar på att skaffa ett husdjur upp i Ks, är ju liksom rätt så mycket hemma. Känner mig så ensam i lgh:en. Men det måste ju vara ett som jag kan lämna "bort" om jag ska åka till Spanien i ett halvår om ett och ett halvt år. Och sen får det ju inte vara så dyrt heller.. Har ju inte pengar. Är ju en hundtjej men har inte pengar till en vovve och gar ingen som kan ta hand om honom om jag ska resa bort. E jobbar ju på olika ställen och kommer inte kunna åka hem på luncher för att ta ut vovven heller. Funderar på en kissekatt också.. Men i en etta? Det får ju vara en innekatt eftersom jag bor på tredjevåningen och inte riktigt kan låta katten gå ut och in genom fönstret.. Men skulle inte en kisse bli oerhört uttråkad av att bara ha ett rum att röra sig i? Hunden går man ju i alla fall ut med.. har många kompisar som har vovvar där uppe..
Jag vet inte.. man ska ju inte bara skaffa djuret för sin egen skull utan det måste ju kunna få ett bra liv också. Kanske ska vänta? Hade bara varit så mysigt att ha någon att mysa med på kvällarna, kanske någon att gå ut med på de fina gångstigarna i närheten av huset... Men, men.. Det kommer väl en tid för sånt mys med.. Man är ju ändå student. Att vara själv är en frihet, men det har definitivt sina kostnader :(

Kommentarer

Postat av: Fanny

Hej honey!

Om du bestämmer dig för katt kan jag mer än gärna ta hand om den om du åker utomlands!! Me love

cats!! You know...



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback