Träningsvärk - mitt andra hem

2008-09-09 @ 22:05:47

Det är värt det - även som student. 400 spänn i månaden var något jag funderade över länge men det har blivit mitt andra hem. Dit går jag när jag sitter hemma och tittar in i väggen - deppar. Dit går jag när jag behöver rensa mitt huvud från tenta-nervositeten och alla filosofiska texter. Dit går jag när jag känner mig arg, eller ledsen, eller ensam, eller uttråkad, eller nervös... Mitt andra hem. Jag kan stå på konditionspodiet, strecha i strech-hörnan, pressa i gymmet eller springa på nått av alla passen. Så idag kan jag knappt gå. Nej inte så, jag började faktiskt lugnt och försiktigt. Gick på ett bodypump pass, hade minsta möjliga vikt på stången under hela passet men de avslutande utfall tog rejält på framsida lår och de var länge sedan jag tränade styrka. Musklerna (styrkan) är det jag tappar snabbast när jag inte tränar ordentligt, vilket jag inte gjort på hela sommarn, typ 4 månader. Kondisen finns ju oftast kvar, man är ute och går, cyklar, springer i trappor osv. Imorgon ska jag vara i skolan mellan 10 och 14. Sen ska jag hem och gymma. Och läsa den sista texten till PM:et. Skiten skall in på tisdag och jag kommer ju vara i skogen hela helgen tyvärr så jag vet inte riktigt när jag ska hinna med det. Får börja lite smått imorron, fortsätta så mycket jag kan på torsdag och sen avsluta det på måndag, fast jag kommer nog vara så nervös inför intervjun att jag inte får mycket gjort.

Så förutom att jag knappt kan röra mig så mår jag väl bra. Har varit duktig och pluggat ordentligt. Läst två orginaltexter till PM:et och försökt tyda uppsatsen som beskriver hur jag ska skriva det.

E är så duktig och jag är så stolt över hur han kämpar. Idag jobbar han 07-02. Jag har sagt att han inte behöver, jag ska ju på intervju på måndag. Inte för att jag vet om jag får det eller inte... Jag har ju letat länge efter extrajobb men dom ringde iaf. E är bäst. Jag älskar honom massa och det betydde super mycket för mig att han kom upp hela helgen. Nu ska jag snart åka hem till honom. Åker på torsdag. LÄNGTAR

Har pratat med R. Kändes konstigt. Han betedde sig som om inget hänt. Jag har ju faktiskt försökt få tag på honom utan att lyckas i typ 1 år nu.. Jag menar, han visste inte ens att jag var i Ks. Att jag pluggade. Han sa att han hade SÅÅÅ mycket att göra. Ja, sen han träffade sin flickvän ja! Och han kunde inte ens prata med mig på balen. Allt jag fick var ignorans och tillslut en NICK?! Jag känner mig så dissad. Tur att E är så mycket mer man än han någonsin kommer bli.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback