Mmm, jag vill ha mera!

2009-04-22 @ 16:51:07

Varför har jag inte gått på ansiktsbehandling tidigare? Hur gött var det inte?! Har redan nästa tid inbokad! :) Om sex veckor, kan knappt vänta. Huden är len som en barnrumpa! Såhär gick det till:

Först tvättade hon mitt ansikte två gånger med en underbart löddrande, citrusdoftade ansiktstvätt. Sedan fick jag en "diagnos" och hon tittade på hur ansiktet såg ut. Eftersom allas hy är olika så är det alltid bra att få en personlig utvärdering. Jag var en "bland hy i stort behov av mer fukt". Jag trodde jag tillförde min hud super mycket fukt men min ansiktskräm var mest fet tydligen, vilket inte alls fungerade i hela ansiktet och gav obalans. Bra att veta! :) Sen fick jag en syre-peeling i ansiktet som jag fick ligga med i lite ånga. Efter det vart det avtvättning och portömning. Kanske den mest obekväma delen av hela behandlingen men ack så viktig!! Ett tag höll jag på att spring ut därifrån. De använder nämligen en pytteliten engångsnål för att "punktera" vissa porer som är för tilltäpta för att kunna klämmas ut, och ni vet ju min relation med nålar?! USCH! Men tanken: "Vill man vara fin får man lida pin" fick mig att ligga kvar under handdukarna. Sen vart det tvätt igen, ansiktsvatten och en fuktgivande mask! Medan masken började verka fick jag massage i nacke och axlar, mums! Sen fick jag ligga själv i rummet och lyssna till den lugna musik. Efter 10 minuter kom hon tillbaka och jag hade som tur var väckt mig själv genom ljudet av min egen snarkning precis innan så jag var vaken! Efter det blev det tvätt, plockning av bryn och x antal krämer. Typ en booster, en ögonkräm, en dagkräm och ett extra sväng över med ansiktsvattnet. Sen vart det klart! 75 minuter senare! Kan inte annat än längta tills nästa gång! Köpte en liten try-out-necessär med några av produkterna. Hoppas att den fina hyn skall hålla i sig!



Nu är det snart dags att slänga på sig träningskläderna för klockan 18 vankas det box! :) Hörs ikväll!

Kommentarer

Postat av: Novembersara

Var gärna med och tävla på min blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback