WOW!

2009-04-23 @ 13:49:12

1 mil på 1h och 5 min. Hur bra är inte det? Jag är så himla stolt över mig själv! Dessutom var det tyngsta milen någonsin. Redan efter 3 km kände jag "nu stannar jag, jag orkar inte mer, jag vill bara stanna, där borta börjar jag gå istället" men gjorde jag det? Nej! Jag fortsatte och fortsatte och fortsatte. Det gick långsamt och den känningen jag fick igår efter en gammal sträckning på insida lår gjorde sig påmind. Axlarna gjorde ont. Det var helt enkelt en mil från helvettet men jag trodde aldrig att den skulle gå på 1h och 5 min!! Jag räknade snarare med att det skulle ta närmare 1,5h eftersom jag bara sprang 7,3 km på 1h på gymmet. Men i och för sig så gick jag ju 15 min av de 60 minutrarna på gymmet. I alla fall blev jag så positivt överaskad när jag tog upp mobilen och stängde av tidtagaruret. Duktiga jag! Det är bra för psyket också, att få öva lite. Kroppen är ju den trogna, lydiga delen. Hjärnan däremot är en riktigt värdig motståndare.

Det är dags att hoppa in i duschen. Om 45 minuter måste jag gå till jobbet och innan dess tänkte jag gå ner och handla mig ett paket vindruvor som belöning! Jag ÄLSKAR druvor! Nästa gång det blir träning blir gymmet på lördag, då det är dags för mage och axlar att manglas plus förhoppningsvis 1h till på bandet. :) Beach 2009, here I come!



P.s. det är inte jag på bilen, hur mycket jag än skulle vilja! :P D.s.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback