Lite om mig kanske?

2009-08-12 @ 11:36:29

Ligger hemma och är lite krasslig. Eller ah, tanden som är på gång gör ont och halsen var inte riktigt vad den borde varit när jag vaknade imorse. Det sistnämda botades dock med lite grönt mango-té från Indiska. *Mums, mums* Blir nog en del sådant idag. Vädret är ganska dåligt också så jag tänkte att det här blir en fin blogg dag och kanske vill ni veta lite mer om mig? :P  Jag hittade ett beskrivning på hur en skytt skall vara så jag tänkte ägna mig åt lite reflektion när att antingen hålla med eller dementera. :) Here it goes.


Skytten 22 november - 21 december

Nyckelegenskaper: Skytten är vanligen en idealistisk, fritänkande individ och har ofta stor tur, särskilt i fråga om materiellt välstånd.
Planet: Jupiter
Symbol: Kentaur med båge
Element: Eld


 

Temperament

Skyttar har en ojämförlig tur. De har en förmåga att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Skyttarna är vanligen vackra och behagliga personer. De har stor personlig styrka, både socialt och yrkesmässigt, och de uppnår den genom att helt enkelt vara sig själva. Alla skyttar är lojala, framsynta och ofta orädda och begåvade med ett ovanligt gott omdöme. De förlitar sig sällan på andra och tänker länge och väl innan de fattar ett stort beslut. Dock är de handlingsinriktade snarare än passiva. Det är ofta skyttar som lockar fram en reaktion hos andra. som vuxna är de ofta framgångsrika talare och kanske arbetar som lärare, föreläsare eller instruktör. De dras till yrken som erbjuder dynamik och rörelse. Av alla tecken så har skyttar störst respekt för dom männskliga rättigheterna och de har en världsbild som välkomnar det som är annorlunda, utländskt och de älskar att resa.


Tur? Vacker? Ja, båda beror väl på betraktarens ögon. Det där med att vara sig själv kommer väl ganska lätt, jag har aldrig förstått hur man kan vara någon annan? Det kan i u för sig ha lite med min framfusighet och att prata innan jag tänkt efter ordentligt. What you see, is what you get, lite så. Jag har alltid haft svårt att dölja saker. Jag pratar mer än gärna, ofta högt och lite väl mycket om mig själv. Så det där med gott omdöme vet jag väl inte? Jag vet heller inte om jag tänker länge och väl innan jag tar ett beslut, men jag tänker mycket och intensivt. Beslutet tas gärna med hjälp av listor på för/neckdelar plus en och annan konversation med vänner och familj, för att få med alla synvinklar. I slutändan är det dock endast min egen åsikt som gäller, vad än alla andra säger. Jag är mycket handlingsinriktad och är inte mycket för personer som står för "mycket snack och lite verkstad". De går mig på nerverna. Mittdrömyrke är PT så det säger väl det mesta och resa är en av anledningarna till att livet är värt att leva, om men säger så. :P


Kärlek och Vänskap

Som regel har skytten mycket personliga krav såsom moraliska och etiska och skytten kräver även den som rör sig runt skytten ska ha samma krav. Denna egenskap gör dem generösa med fördömanden och återhållsamma med förlåtelse. Idealpartnern bör dela skyttens höga ideal och dessutom vara lättsam och älskvärd. Det bör vara någon som inte har behov att stå i rampljuset. Många skyttar blir också ofta förtjusta över en partner som helt enkelt är en god lyssnare.


Jaa, mitt hjärta är också skytt och vi delar ofta åsikter, även om han visar dem på ett mer tystlåtet sätt. Han är en underbar lyssnare men lyssnar heller än bollar, stundoms till mitt eget stora förtret. Och ja, när det gäller kärlek och vänskap är jag bra på fördomanden och kass på förlåtelse. Jag har även svårt för andra som skall stå i centrum av rampljuset, i alla fall utan att dela med sig. Ofta är två eller tre flickor (om man är nära vänner) roligare i ljuset än en. Det blir mer girlpower så! Sen är det klart att alla mina problem är så oerhört stora för mig och jag väll gärna att alla mina nära och kära skall ta sig tid att lyssna. Precis som jag efteråt tar mig tid att lyssna på dem (inbillar jag mig och jag hoppas att det är så...). Jag är kanske inte alltid bäst på att visa hur mycket jag tycker om mina nära men om de behöver mig finns jag där, om jag så ska åka tåg genom halva Sverige i pyamas, mitt i natten. En av mina sämsta sidor är att jag är kass på att höra av mig. Japp, jag erkänner! Så om du hjälper mig på den fronten, och påminner mig så lovar jag att ta med dig ut på äventyr, som en sann Skytt!



Så, det var dagens dos av självreflektion. Det är inte alltid kul att dra upp sina dåliga sidor och det är klart att jag inte är perfekt. Finns många sidor jag jobbar på. Dock är det viktigt att uppdatera sin självbild lite då och då så inte fantombilden blir alltför overklig. :P Nu är det dags för mig att ta en proteindrink och krypa tillbaka ner i sängen för en bra film. :) Hörs!

Kommentarer

Postat av: Anna

Ja, vi skyttar är allt något alldeles extra ;)

Hoppas du piggnar till och att tanden slutar göra ont! Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback