Måndagen borta?!

2009-08-03 @ 19:49:40

Hej på er,

har nyss kommit hem från jobbet. Sitter som vanligt med datorn i knät och har just gått igenom bloglovin'. Alla har varit mycket duktiga på att blogga idag, dock inte jag. Jag som skulleb varit ledig idag, fick ett sent samtal igår och fick jobba 9-18. Skönt med lite fler timmar eftersom jag inte jobbar så mycket i augusti.

Jag har funderat en del på namnet "Ung och framgångsrik" en del det senaste. Framtiden har ju ändrat lite kurs det senaste. Bloggen skapades strax efter att jag tagit studenten, gått ut med bra betyg, tagit körkort, förlovat mig, kommit in på det program på universitetet som jag ville gå och skaffat mig min första egna lägenhet - ja, jag kände mig kort och gått ung och framgångsrik. Men vet ni vad? Jag känner mig fortfarande framgångsrik. Till hösten blir det alltså ingen skola, eftersom jag är osäker på vad jag vill läsa. Jag har läst Stats och det tyckte jag var kul, men att ha det som huvudämne är ger en väldigt osäker framtid. En statsvetare? Vad gör de? Har man tur får man väl jobb på kommunen. Inte riktigt så nattsvart, men nästan. Så jag bestämde mig för att ta en paus. Jag vill gärna resa och tänkte passa på att ta mig tid att fundera på vad jag egentligen vill. Inte vad min mamma vill. Inte vad min pappa vill. Inte vad min pojkvän vill. Inte vad någon familjemedlem vill, utan vad jag vill. Under tiden behöver jag såklart pengar, för min lägenhet i Ks älskar jag, och vill mer än något annat ha kvar. Så jag kollade med min chef och fick tillslut anställning på en "grannrestaurang". En anställning på minst 75%. Så i tider när 1 miljon svenskar är arbetslösa och många av dem ungdomar, känner jag mig fortfarande framgångsrik. Även om McD inte ser mycket ut i era ögon. Även om många behandlar oss som jobbar där som skit (Jag vet att alla som jobbar på McD inte heller är trevliga, men vissa av oss försöker faktiskt och då gör det inget om man svarar på "ha en fortsatt trevlig dag" eller liknande. Du dör inte! Och jag förstår att det är tråkigt att få vänta och att ni förväntar er att det ska gå snabbt på en snabbmatsrestaurang men tro mig, vi jobbar verkligen så fort vi kan. Vi vill inget annat än att ni glada ska åka därifrån så vi får gå hem och vila nöjda med vårat arbete.) så är jag nöjd över att ha ett jobb, nöjd över att ha en chef som tror på mig och vill utbilda mig vidare, bara 19 år gammal. Nöjd över att ha fått så bra kompisar här uppe och nöjd över att ha en distansförhållande som fungerar med en kille som är UNDERBAR! Idag fick jag köra mellanskift på jobbet och skiftledareutbildning kanske inte ligger så långt bort i tiden ändå? Även om det är ett tag kvar.  Kanske lagom till min 20-års dag om jag har tur. 20 år skiftledare på McD är inte alls fy skam. Ett jobb på McD är det inte många som orkar i längden och det är kanske inte drömjobbet, men just nu, just nu är jag stolt!

Det var allt för idag. Lite lättfil och müsli väntar. Skall upp tidigt och gå till gymmet en sväng innan jobbet imorgon eftersom det inte blev någon träning idag. 11-20 på jobbet imorgon. Sov gott allesammans!

Kommentarer

Postat av: Therese

oj, det är alltså bestämt att det inte blir plugg i höst? :/

vi får köra lite träning i höst istället då tycker jag!

hoppas du haft en bra sommar hittills iaf! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback