Överaskning på gymmet

2009-08-11 @ 09:20:50

Hej på er,

igår var jag super motiverad när jag väl värmt upp med lite rodd och gång på bandet. Jag tror att the Egde-pulvret kan ha en del med saken att göra faktiskt. Testade det för första gången igår innan jag kom till gymmet (och överdoserade rätt grovt märkte jag idag?! :S), det smakade så vidrigt så det höll på att komma upp igen. USCH! Men som sagt, det gav en himl pump i maskinerna. Ryggen, axlarna och benen fick sig en omgång. Idag skall Biceps, bröst och mage "manglas". Så jag sitter här hemma, såklart redo med den äckliga drycken inom räckhåll och känner att Beach 2010 kanske inte är så långt bort ändå? :P

På tal om Beach 2010 så har syster kommit med en ny utmaning. 3 promenader i veckan á la 30 minuter. Okej, det kanske inte låter så himla avancerat för en som mig, som inte har barn m.m, men tid att promenera är änna svårt att hitta och något som gärna glöms bort när arbetet kallar. Så från och med idag, tills sommaren 2010 (och gärna längre) gäller alltså 3 promenader i veckan på minst 30 minuter. (Det klart du hjälper mig, eller hur Anna? ;D)

Dessutom passar jag på att sätta lite luddig vikt-mål inför hösten:

- Jag ska klara 20 kg på stången i första ben-låten på "Pumpen".
- Jag ska klara minst 10 chins med hjälp-vikterna på högst 5:an. (De ligger just nu på 8:an eller 9:an.)
- Jag ska klara minst 5 dipps men minimun hjälp-vikt. (Högst 1 platta alltså.)

Såå, det var de första målen och jag vill inte stressa så jag har hösten på mig, sista datum satt till den 1 dec.

Nu ligger större delen av frukosten i magen och jag gör mig redo för gymmet. Vi hörs nog igen när jag kommer tillbaka.

Målet för Beach 2010


P.s. Jag vill skicka en tanke tills Pappsen också som fyllde ett år äldre igår. Men han är som en fint vin och blir bara bättre med åren! ;) D.s.

Kommentarer

Postat av: Anna

Klart att vi ska ut och gå! :D Ja, ja, ja! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback