Arrrggghh!

2009-02-17 @ 10:46:19

Har just ringt och pratat med Ellos ang köpet på den där bikinin. Jag ska försöka lotsa er genom hela historien så ni förstår min frustraion:

I mitten av januari beställer jag en bikini hos Ellos för 298 kr. 199 för överdelen och 99 för underdelen. Sen åker jag hem till Thn ett par dagar och när jag kommer upp igen ligger paketet på golvet i hallen. Super glad blir jag men frustrerad redan då, då jag inser att de skickat med fel bikiniunderdel. Den veckan är det helt crazy på jobbet och jag hinner inte ringa till Ellos och fråga om hur vi gör nu. Veckan efter, i början av februari, inser jag att det egentligen gått för lång tid sen beställningen gjorde för att kunna retunera men ringer i alla fall och kollar med Ellos om det skulle gå ändå, pga att det var felexpidering och inget "vanligt byte". Killen jag pratar med säger att det går bra och att han beställer de nya trosorna åt mig så jag får dem så snabbt som möjligt. Det enda jag behöver göra är att retunera de felaktiga trosorna. Sagt och gjort. Ett par dagar senare dimper ett nytt paket ner med de nya trosorna och jag får en bekräftelse på returen. Allt gott, slutet gott... skulle man ju kunna önska. När jag förut tittade lite närmare på fakturor och bekräftelser visar det sig att killen på Ellos beställt via månadsfaktura, vilket gör att det tillkommer 20 kr plus att de dragit av en returavgift på 30 kr på returen av de felaktiga trosorna. Sammantaget visar det sig alltså att trosorna inte bara tagit låångt tid att få utan dessutom blivit 50 kr dyrare än vad de skulle vara från början. Så jag lyfter luren igen och ringer supersur till Kundservice (IGEN) och pratar med en Lotta. Hon förstår först inte alls vad jag menar och säger att faktura är billigare än postförskott men när hon förstått att jag betalat med kontokort så säger hon att hon ska hjälpa mig. Hon krediterar fakturaavgiften och säger att jag förhoppningsvis under dagen skall få tillbaka 99 kronor in på kontot och att det stått fel i bekräftelsen. Nun återstår alltså för mig att hålla koll på kontot så att de 99 kronorna kommer tillbaka (och inga 69 för då tar det hus i ******* på kundservice, det ska jag se till) och att endast betala 99 kr på månadsfakturan när den kommer. Mycket krångligt tycker jag, som tycker att de kunde nöjt sig med de första 99 kronorna de fick, men bara inte jag går back så är jag nöjd.

Dagens tanke blir alltså: Om du blir felbehandlad, var krånglig. Det hjälper!

En sånhär bikini är det vi pratar om, fast en röd.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback