Avslappning

2009-02-18 @ 16:44:00

Hej på er,

nu sitter jag på tåget och slappnar av lite. Äter lite choklad faktiskt. En mörk organisk mjölkchoklad från Green and Black´s. Jätte god faktiskt. Dagen har gått fort. Jag åkte till skolan och lyckades faktiskt med mitt mål, att lyssna uppmärksamt på hela föreläsningen. Det är riktigt svårt när den håller på i 2 timmar och 45 minuter men idag fick vi två raster så det var skönt. Annars är det super svårt att bara sitta still, rakt upp och ner, och lyssna koncentrerat så länge.
Sen åt jag kålrotsoppa igen och stannade kvar i skolan en extra timma och jobbade med lite övningar, som var riktigt svåra dock. Fast jag börjar få lite grepp om MR=MC osv. MES = LAC min och en långsiktig ekonomisk vinst skall vara ATC = 0. Tror jag. Sen när jag skulle åka hem blev allt lite stressigt. Mest på grund av att jag höll på att förlora mitt bankomatkort. Jag tittade inte ordentligt på displayen innan jag stoppade in kortet och sen insåg jag att den var helt svart. Den blinkade lite och hade sig och flera minuter senare (kändes det som iallfall) kom det upp en text som sa att bankomaten var avstäng. Jag tryckte på avbryt flera flera gånger men inget kort kom ut. När jag hörde att det lät bakom bankomaten kollade jag in i den lilla springan där man stoppar in kortet och gissa vad jag såg? En man stog där inne och grejade med nått. Jag blev helt paff och knackade på bankomaten. Från sidan av huset kom så en securitas-vakt ut och frågade om det var jag som var Danielle. Som tur var fick jag mitt kort tillbaka och alla efter mig i kön var nog mest glada att det inte var deras kort som var borta. Så jag snappade snabbt åt mig kortet och gick in på pressbyrån och fyllde på kortet istället. Synd att jag inte tänkte på det från början får då hade jag sluppit stå ute i kylan och få panik över att kortet var borta. Jaja, sen kom jag tillslut på bussen och hem. Innan jag gick sista biten hem sprang jag in till ICA för att köpa lite flingor, var ju tvungen att få i mig lite mellanmål innan jag gick till tåget. Därinne hade de "rea" på organisk och ekologisk choklad. 9.90,- för 100 g. Så jag snodde åt mig två och lämnad en i lägenheten. Den andra slängde jag ner i handväskan tillsammans med det allra viktigaste (jag kommer ju trots allt hem imorgon igen).

Nu sitter jag alltså på tåget och myser lite. Läser Dan Browns bok "Änglar och Demoner" som jag lånat av pappa och K.
 Alla säger att den är jätte bra men jag bad E berätta vad som hände med Antimaterien och nu är den inte lika spännande längre, fast jag är sugen på att ta reda på vad som händer mer kardinalerna....


Neeeeejjj. Jag hade skrivit ett jätte långt inlägg men när jag skulle publicera funkade inte internet på tåget och detta är det som sparades. Jag blir så ledsen när sånt här händer. Jaja, nu ska jag iallafal läsa. Hör av mig ikväll igen. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback