Bloggens namn

2009-02-01 @ 14:11:50

Det är ofta som jag funderar över bloggens namn. Som typiskt svenskt beteende skäms jag ibland för vad jag impulsivt valde att kalla sidan där jag lägger ut mina ungdomsstrapatser. Jante-lagen dödar utstickande hackor. Men varför ska jag inte kalla mig framgångsrik? Okej, jag tjänar inte multum på min blogg som BB gör. Jag har inte heller jätte många läsare men jag har bra betyg, en underbar fästman, ett jobb jag tycker om, en egen lägenhet som jag älskar, två familjer som stöttar mig, underbara vänner. Är inte det något att vara stolt över? Somliga delar har jag fått hjälp med, till exempel min lägenhet. Andra delar av mitt liv har jag fixat helt själv, till exempel mitt jobb och mina betyg. Vart går gränsen vår svenska gräns för definitionen av framgångsrik, jag långt över vad jag vill få den till. Jag har ingen BMW, inga miljoner på banken. Jag är ingen fotomodell men jag har det jag anser viktigt i livet. Jag tyckte, och tycker fortfarande att jag har rätt att kalla mig själv framgångsrik, utan att folk ska titta snett eller snacka skit. Jag säger inte att du inte är framgångsrik, bara för att jag kallar mig själv det. Jag vill att vi ska värdera de självklara sakerna i livet. Varför skall vi behöva en nära-döden-upplevelse för att titta på molnen på himlen, ta tiden att leka med underbara systerdöttrar eller unna oss den där massagen som vi behöver, vill ha och egentligen har råd att unna oss men inte gör på grund av "svenska" (svenska eller inte svenska, värderingarna är tråkiga) värderingar. Det låter galet för mig. Jag ska fortsätta kalla mig framgångsrik och jag ska vara stolt över att jag tycker att jag är det!

Fundera alla över det? Säkert kan ni komma på 100 anledningar till att kalla er själv för framgångsrika!

Kommentarer

Postat av: Therese

yo go girl ;D

Postat av: B*

Vilken fin blogg du har:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback