Friday afternoon

2009-02-27 @ 18:15:15

Hej på er,

Idag har gått fort. Jag och E slappade hemma och käkade lunch, köttfärssås och spagetti á la E. Super gott, saknade dock lite ketchup. Är lite av en ketchupo-man när det gäller vissa maträtter och K&S är en av dem. Sen åkte vi iväg och hämtade lillasyster på skolan. Det är vid sådana tillfällen det är lite kul att det är sådan åldersskillnad på oss. Alla små kompisar till J stog och tittade på mig med stora ögon och frågade henne om jag fick köra bil och blev helt crazy avundsjuka när jag sa att vi skulle åka till stan för att fika och kolla i affärer. Stolt storasyster till en stolt lillasyster. Det bar av till Espresso House och blev småpajer med vaniljgrädde och apelsinjuice, mums! Dom gör riktigt goda grejer på E H, synd bara att det är så dyrt. 90 kr för två SMÅ pajer och en juice, inget hjödarprisdirekt. Sen fick lillan välja en "hemlig påse" från Guldfynd med smycken. Den blev hon glad för och storasyster med, som fick ett par örhängen. Sen gick vi förbi mor och arbetskamrat med GI-meal från Max, de stod nämligen på Bo-mässan i stan. 

När jag och lillan var klara i stan drog vi hem och hittade lillebror och E spelandes på X-box:et. Vi satte oss också i soffan men jag ägnade tiden åt att göra olika sorters flätor på lilla J. Inbakade, vanlig, fiskbensflätor... Massa olika varianter. Tiden gick fort och sen blev det dags för mig och E att åka hem till Vbg. Vi tog vägen förbi Max och köpte varsin liten burgare. 16 kr styck!! Okej, det var lite dressing istället för ketchup och senap, sen var det ett salladsblad istället för lök och gurka. Njaa, som McD-anställd är jag nog inte rätt person att döma vilken burgare som var godast men 16 kr?! Nej McD FTW!

Nu ligger vi i sängen och slappar lite. Snart ska vi till far på kvällsmat och lite spel kanske. Senare ikväll blir det kanske glass igen?? :) Sen har vi faktiskt semlor i kylen som måste ätas upp... Suck!! Det har varit en onyttig fredag helt enkelt!! Det blir gymmet imorgon, gymma överkropp och spinngn sen kanske? Vem vet? :) Vi hörs imorgon bitt! :) Ciao!

 VS

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback