Melodifestival utvärdering

2009-02-28 @ 22:33:04



Hmm. Lånar en liten bild här för att göra det lite lättare att hänga med:

Agnes
Låt: Njaaaa, skulle jag vilja säga. Ingen höjdare men den duger väl. Ref:en är "klatschig".
Utstyrsel: Njae. Det skulle ha varit en guld kjol därnere istället för två byxben säger jag!!
Övrigt: Hon gick vidare och det var väl ingen annan som trodde något annat? :P

Star Pilots:
Låt: Lät mycket som en blandning av deras sommarplåga från 2007 blandat med Velvets låt. Samma här som hos Agnes, ingen höjdare men en hyfsad ref.
Utstyrsel: Jovars, det va lite "cool". Brillorna skulle varit lite mycket om man inte visste att det är SP:s signum.
Övrigt: Andra chansen för dem och de ska duellera mot Amy, kan bli en hård kamp men utan att ha lyssnat på Amy känner jag instinktivt att jag hejar på henne.

Susanne Alfvengren:
Låt: Ska jag vara ärlig kommer jag knappt ihåg låten. Inget bra betyg helt enkelt. En "vanlig" ballad.
Utstyrsel: En lila klänning som passade henne bra, men den där sjal-grejen som hängde över var ingen höjdare.
Övrigt: Kom inte så långt...

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng:
Låt: Nja, den var inte heller något "att hänga i granen". Lite platt, eller hur man nu ska beskriva den. Verserna var nästan bättre än ref:en som påminde mycket om någon annan låt, typ Lyssna till ditt hjärta med Friends.
Utstyrsel: Maria höll på att tappa ut boobsen men annars var kläderna bättre än låten. :)
Övrigt: Inte så mycket att säga om den. Den kom inte heller så långt..

Thorleifs:
Låt: Nej
Kläder: Ett skämt?! Gubbe i skinkostym och halsduk med fransar. Svaret blir bara NEJ.
Övrigt: Nej

Sarah Dawn Finer:
Låt: Här kommer min favorit. En riktig såndär girl-power-ballad av en stor kvinna med en stor röst. Me like!
Kläder: Ooo, underbar klänning. Javisst, den kanske inte hade behövt vara så urringad med tanke på att hon har typ H-kupa eller nått men va f*n. Big IS Beautiful! :) Och med tanke på konkurrenter som Maria Haukaas Storeng så var det ju bara att köra på!
Övrigt: Gick vidare till andra chansen och blev utvald av den internationella juryn. Hoppas nu att hon på något vänster hamnar i final (nej, jag fattar inte HELLER reglerna).
 
Next 3:
Låt: Här kommer en till såndär, NEJ. Den enda som var bra i bandet enligt mig var killen som sjöng refrängen. Om inte annant var det fel forum. Lite av ett Fronda-wanna-be uppträdande, tycker jag.
Kläder: Jo, det var väl okej. Kanske skulle satsa på modeller istället killar?
Övrigt: De kom inte heller så långt..

Marlene Ernman:
Låt: Hon lät som en man i verserna men ref:en var cool. Hade varit intressant att se hur det skulle gå för henne i Moskva.
Kläder: Skippa fjädrarna på axlarna, annars en helt okej klänning. :)
Övrigt: Gick till final. Syrran tippade rätt, inte jag tyvärr.

Det var kvällens bidrag. Väldigt medelmåttiga och de nya reglerna gör allt väldigt uttjatat. Jag vill inte rösta på min favorit 7 ggr för att den ska gå vidare, det ska räcka med EN FFS!! Nä, nu väntar lite böcker på mig. dax att lägga ner datorn för idag. Go natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback