"Sanningen bakom 'size Zero'..."

2009-02-24 @ 14:54:23

Så hette den britiska dokumentären som gick på 3:an igår mellan 22-23. Den handlade om en britisk medelkänd tjej som skulle, för att bevisa det sjuka i dagens vikthets, gå ner från stl 36-32 (am. size Zero) på 30 dagar. Javisst, jag håller med om att vikthetsen är helt absurd, dock tror jag inte, i mitt kanske naiva sinne, att det är lika farligt i Sverige. Jag menar, jag är en stl 38/40 och mitt mål med min träning skulle kanske vara att som minst vara en stl 36. Men det är klart att det finns anorektiker i Sverige med. Jag har haft kompisar i träsket och varit på väg dit själv en gång i tiden men det har jag tagit mig ur. Det är hemsk hur många unga som påverkas och dokumentären visade sjukdomen tydligt, men som sagt, det enda negativa jag hade att säga om programmet var att tjejen som skulle gå ner redan var en 36:a och något som redan anses som mycket smalt.

I övrigt var dokumentären mycket informationsrik. Det var jätte intressant att få en doktor berätta om alla dessa problem hon fick med sin kropp när hon gick ner. Att man ser att det är inte så kroppen skall se ut, det är inte på sådana mängder mat som kroppen fungerar. Hon fick stora sömnproblem, blev sur och grinig, hade mycket lättare för att gråta och bli känslig, kräcktes utan anledning och var helt matt i kroppen hela tiden. Orkade knappt med jobb eller familj. Är det så vi vill leva?!

Helt plötsligt blev jag mycket nöjd med min stl och kände att lite muskler var det enda jag saknar. Så imorgon blir det gymmet och om en timma blir det korvstrauganoff, MUMS! Dagens tanke till alla er: var nöjda med er själva, ni är super fina som ni är!



Bild från programmet

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback