Tisdagkväll

2009-02-03 @ 22:37:56

Äntligen hemma igen efter en lång arbetsdag. Fast matintaget har inte varit det bästa. Grönsakssoppa, 2 McC Jr, 2 chokladmuffins och en choklad donut. Det var namnam. Det är så svårt att hålla dig borta när det står där framför en på bordet, helt gratis. Oftast kan jag lägga band på mig när det kostar mig pengar men gratis är gott liksom, eller hur?! Jag handlade iallafall bara nyttiga matvaror imorse i affären, och en bok om nyttig smalmat som kanske kan hjälpa mig väga upp mot arbetet på McD. Jag handlade iallafall:

- Soppåsar
- Broccoli
- C-vitamin brustabletter
- Fiberhavregryn
- Frysta frukt och bär
- Gurka
- Kiwi
- Kålrot
- Lättmjölk
- Makrillfilé
- Rågbröd
- Röda linser
- Rödspättafilé
- Selleri stjälk
- Sparris
- Pasta
- Krossade tomater
- Torkade tomater
- Youghurt mini
- Ägg
- Ät dig smal - bok

Min taktik är att inte ha onyttig mat i närheten för då äter jag inte onyttigt. Det funkar så länge jag är här hemma, absolut inte på jobbet men det kanske tar ut varandra. Jag försöker också att testa en ny grönsak varje gång jag är nere i affären. Denna gången blev det stjälksellri. När jag kom hem gjorde jag grönsakssoppa som jag tog med mig till jobbet. Den var god faktiskt, synd bara att jag inte åt upp den och tryckte i mig fikabröd istället. Min disiplin är inte så bra vad det gället matvaror helt enkelt.
 




Så... Jag är helt slut efter jobbet och kan faktiskt inte komma på något mer vettigt att skriva. Imorgon blir det skola kl 10, grönsakssoppa, sen jobb mellan 15-18 och Pump 19.30. Sen blir det shake och sooooova. :) Låter väl som en bra dag. Dags att grunda med sömn. Imorgon blir det svårt att blogga men jag lovar att försöka vara duktig. Pappa och jag har kollat på en ny mobiltelefon som jag kan blogg och videoblogg från. Coolt va? Det skulle allt vara nått!  :)

Vi hörs imorgon, sov gott. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback