Torsdagkväll

2009-02-19 @ 21:18:04

Denna veckan har gått jätte fort, ändå får jag hela tiden för mig att det är söndag. Antagligen för att jag brukar åka tillbaka till Ks på söndagar. Dessutom säger jag hela tiden att det ska bli så kul när E kommer nästa helg och mamma får påminna mig om att det faktiskt är imorgon (blir i u för sig lika glad varje gång). Annars har det inte hänt så mycket idag. Det har varit en slappar-dag med mormor och syrran. Vi har legat bredvid varandra i soffan och läst allihopa, varit på promenad och bara pratat. Mamma kom hem från jobbet med semla (som blev dagens synd) och sen åkte vi och handlade mat. Det blev färdig fiskgratäng till middag, en av mina favvorätter. Synd att det ofta är så mycket onyttigt i halvfabrikat, det är ju så enkelt. Men imorgon blir det nog en rejäl frukost, soppa till lunch och broccolipaj till middag när pojkarna kommer. Hur låter det? :) Super nyttigt.

Jag har hittat en ny bra blogg med lite inspiration, "Du vet, den där tjejen på gymmet" heter den. En tjej som är intresserad av kost och träning precis som jag. Dessutom har hon drööööömkroppen!! Så ska jag se ut i sommar!! (Fast ibland undrar jag varför jag bryr mig när jag ändå ska jobba heltid på McD hela sommaren, fast det är klart, jag ska lätt vara snyggast på jobbet?! Haha) Mitt nya liv börjar helt enkelt imorgon.. (haha) Ja Matte, jag vet att jag börjar mitt nya liv hela tiden och att du tycker att det inte funkar så, men för mig funkar det så och bara för det så ska imorgon bli SISTA gången innan sommaren som jag börjar mitt nya liv. I'll show you!! :D

Nu står tåget still och jag tittar ut över snö och mörker. Ångesten ligger tajt kring hjärtat, det här med lågkonjunkturen skakar mig hårt. Det känns inte alls bra. Hjälplös. Deppig. OROLIG!

Imorgon blir det iaf BYB med E och grabbarna grus. Hoppas på en riktigt trevlig kväll.



Vi hörs igen imorgon bitti. Lovar att blogga om träning och frukost. Skall testa Hälsofreakets proteingröt imorgon med en extra shake till frukost. En recension på gröten kommer imorgon :) Annars blir det i vanlig ordning hårdkörning på gymmet med lite nya övningar förhoppningsvis. Lovar att återkomma med dessa med (fick ju lite uppslag av PT-Anders iaf). Sen ska jag ringa och prata med E ikväll om kreatinet. Han köpte ju och fick en extra burk på köpet som han gav till mig men jag tänkte att han kunde sälja det till några kompisar istället eftersom jag gärna vill ha muskler och det snabbt, men redan har en känslig mage som Kreatinet antagligen inte kommer hantera så bra. Jag kanske helt enkelt kör på proteinshakar och vanlig hedelig gymträning. Vi får se vad som händer och sker. 

Nu känns det som att jag inte har så mycket mer att säga för tillfället. Vi hörs imorgonbitti! Ciao! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback