Torsdagmorgon

2009-02-19 @ 10:17:48


Humör: Lagom.
Gjort: Ätit frukost
Planer: Promenad, umgås med familjen. Åka hem till Ks
Ser på: Skärmen
Lyssnar på: Mormor som rotar i köket
Läser: Det jag skriver
Dricker: Inget
Äter: Inget
Bästa: Att få CaoCaoPuffs till frukost!! Mums!
Sämsta: Att jag inte pluggat ordentligt.
Väder: Grått just nu.
Dagens favoritsak: Soffan kanske?
Vill ha: Mer mod att säga nej till jobbet.
Motto: Den late förtar sig hellre än går 2 ggr.
Dagens outfit: Slappar-kläder!

Hej på er,

nu var det torsdag redan och jag, mormor och lillasyster ska gå ut och gå en sväng. Ska bli super skönt faktiskt. Vaknade imorse av att jobbet ringde men som vanligt var jag för feg för att svara när jag är hemma. Jag har helt enkelt svårt att säga nej. Så när jag vet att jag måste berätta för dem att jag är hemma över dagen och inte kan jobba så låter jag hellre bli att svara. Det är riktigt dumt!! Skiftledarna som ringer vill ju hellre ha ett nej och en förklaring till varför jag inte kan än att jag inte svarar. Efteråt känns det så dumt men det är som att jag får panik när jag inser att det är jobbet som ringer och förstår att jag måste säga nej, det känns som att göra dem besvikna på något sätt. Det är inte helt klokt faktiskt. Fatta att vara timanställd och inte kunna säga nej. Det är typ därför som hela min planering det senaste har blivit helt fel, för att jobbet alltid kommer först. Usch, vad hemskt det känns men det känns också som att jag aldrig mer kommer att få tider nu, när jag inte svarat liksom. Det är ju bättre om jag svarar helt enkelt, för både mig och dem, även om jag säger nej.

Så nästa gång tänker jag svara. Nu orkar jag inte tänka mer på det. Jag ska göra mig iordning för promenad i vinterkylan. Vi hörs senare. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback