Träningsångest? NEJ! :)

2009-02-04 @ 22:14:53

Nu har jag krupit ner i sängen efter en varm dusch och tandborstning. Kroppen känns lagom mör och jag ska snart krypa ner för att sova. Det vart tidigt upp imorse och blir lika tidigt upp imorgon. När jag skulle gå till träningen förut var jag inte alls sugen på att träna. "Inte alls sugen" är egentligen en stor underdrift. På vägen dit frös jag ända in i märgen och kände mig riktigt sliten. Jag var på väg att vända hem flera gånger på vägen, så illa var det, men jag drog mig tillslut hela vägen fram. Väl där började jag med att gå på bandet i en kvart i långsamt tempo samtidigt som jag strechade bröst- och nackmuskler. Jag försökte ladda ordentligt och funderade på vilka muskler jag skulle satsa på idag. Slutsatsen blev att inte öka vikterna utan att satsa på ordentlig teknik, det brukar alltid bli mycket jobbigare då. När jag väl kom in i salen ställde jag mig på en bra plats, långt bak i mitten, utan personer framför. Sedan plockade jag fram alla grejer, intog grundposition (höftbredd mellan fötterna, mjuka knän, mage spänd och axlar bak) och spände ögonen i mig själv. J**LAR VAD JAG TOG I!!! Jag pressade allt vad jag kunde hela passet igenom, dock lite mer på biceps, rygg och ben. Ett tag skrek jag nästan rakt ut. Shit vilken mjölksyra man får! Det bränner verkligen i musklerna.
Dessutom har jag fått en ny favorit. En tjej som heter Anna, som kommer från Lund, skall börja leda och hon var super cool! Peppade mycket, hade stora muskler och var grymt stark, en riktig förebild! Så jag tog i för kung och fosterland. Jag skakade nästan ut ur salen men dansade nästan hela vägen hem. Jag var så lycklig. Tänk att träning som innan kan vara en sådan ångest, kan göra dig så glad? Väl hemma gjorde jag en dubbelshake och värmde min mat låda. Jag pratade lite med min älskling där hemma och sen hoppade jag in i duschen. En underbar avslutning på dagen helt enkelt. Nu kämpar jag mot sömnen som tränger sig på men jag tänker inte hålla den borta längre. Det är dags att krypa ner. Det blir upp tidigt, till jobbet, direkt hem till Fille och dem och antagligen hem sent. Alltså som mest ett natt-inlägg imorgon (nu känner jag mig som en dålig bloggare men ibland tränger sig verkligheten på). Lovar dock att vara duktigare och komma med intressanta inlägg på fredag som blir en sova, plugga, städa, blogga dag innan familjen dyker upp vid 20-tiden på kvällen. Sov så gott allihopa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback