Träningsblogg?

2009-02-02 @ 21:33:30

Jag funderar på att "nischa" bloggen lite, till en träningsblogg. Det är ju mitt största intresse och jag verkligen älskar att läsa om träning och kanske tycker många av er att det är mer intressant än att läsa om allt annat jag gör. Jag tränar i och för sig inte varje dag men vi kan ju göra det till en BEACH 2009 blogg. Äta måste jag ju göra varje dag och kanske håller jag mig borta från godiset om jag måste stå till svars för er? Både jag och E är rätt seriösa vad det gäller formen just nu, dock håller mina matvanor mig borta från att få maximalt reslutat. Chips och dip tillsammans med lakrits och annat social ätande är mina största problem. Jag köper aldrig onyttiga grejer eftersom jag VET att jag inte kan hålla fingrarna borta. Det finns inget som heter att äta med måtta för mig, jag vräker verkligen i mig tills det känns som om jag ska spy. Jag har verkligen försökt jobba på det men kommit fram till att det enda att göra är att försöka hålla det borta. Dock verkar man inte kunna ha en hemmakväll med varken familj eller vänner utan att de STORA skålarna kommer fram, helt hopplöst. Så de senaste dagarna har det varit chips, jag vet - skämmit (speciellt med tanke på att jag verkligen länsar skålen innan de andra ens kommit i underfund med att den står på bordet?!).

Jag menar att äta nyttigt och röra på sig handlar i grund och botten inte om vikt utan om självkänsla, energi, kroppsliga behov. Du blir gladare, piggare, fräschare. Jag har en problemhy som får otaliga utbrott i samband med onyttig mat. Samtidigt har jag alltid tjatat om att min mage inte är fin, fast vilken tjej gör inte det?D et är ju deprimerande när man tänker på det. Vi borde alla vara nöjda med oss själva, jag jämför mig i u för sig med min syster som i min ålder verkligen hade en kropp att dö för och jag vet att om jag bara ger mig med mina chips så ligger jag inte långt efter. Så nu orkar varken jag eller någon annan höra mitt tjat mer, det är dags att ta tag i situationen. INGA MER CHIPS, INGEN MER DIP. INGEN CHOKLAD. Allt det andra måste man kunna unna sig i mindre doser.

Så om jag nu ska ta tag i mig själv och käka bättre igen och börja träna mer max-styrka, vill ni veta mer om det? Borde jag nischa mig? Vill ni ha före/efter-bilder? Allt annat jag gör kommer såklart fortfarande finnas med men fokus kommer i så fall ligga på träningen. I så fall kommer träningsscheman, matscheman, före/efter-bilder upp på bloggen.
Tell me what you think... :)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback