Usch!

2009-02-08 @ 22:45:12

Jag är så trött på mig själv efter den här veckan. Det har varit alldeles för dåliga prioriteringar. Kolla här:

Jobb framför familj - sjukt dålig prio!
Jobb framför skola - Super dålig prio!
Slöa framför träna - prion suger!
Fett och socker framför vitaminer och fibrer - Prioriteringen märks i ansiktet, magsmältningen och på det dåliga humöret. Stress och pengar framför vila och hälsa.

Vaa f*n?! Ska det vara såhär?! Är det såhär jag vill leva mitt liv?! NEEEJ! Just nu gäller en månads detox från chips, min största synd. Sen gäller mer fibrer och vitaminer för min stackars mage som går lös just nu. Mindre stress och mer plugg! Helt enkelt den Danielle jag vill vara. Okej, jag vill inte banta eller bli träningsnarkoman men jag behöver en rivstart från gamla vanor för att kunna komma vidare så här kommer ett löfte med mat- och träningschema för veckan. E är duktig som bare den hemma och här uppe sitter jag och smockar i mig både feta ostar och chips med dip. Såhär kan vi inte ha det. Inte bara samvetet säger stop utan kroppen innifrån. Tröttheten sänker sig över livet i allmänhet, magen är totalt ur balans, finnarna sprider sig som jag vet inte vad.. Nääähe hörrni, nu blir det till att ta tag i sig själv på allvar. Jag hänkar på Håkan på allvar och sätter fart mot sommaren. Nu gäller det att bli "frisk" från både smärtor och beroenden.

Schema för veckan:

Måndag: Ärenden på stan, skola och sen Box(kondition och överkroppsstyrka) klockan 18.
Tisdag: Plugg, promenad, soppdag och sen cykelPuls (kondition)
Onsdag: Promenad, plugg, skola och sen BodyCombat (första gången jag testar) klockan 18.30.
Torsdag: Promenad, plugg, soppdag och sen Gym överK+ Step (styrka + kondition fokus underK) 
Fredag: Jobb 9-18 med TVÅ lunchlådor med. E kommer!!!! (äntligen!)
Lördag: Välförtjänt vila och en lååååång promenad.
Söndag: Mer mys, fiskdag och Pump 16.30.

Bilder från kvällen:



Såhär slöa var vi, och det är inget fel med det men ni ser rätt - det står frukt på bordet och trots det smäcker vi i oss:



Det är ju så man mår illa när men ser det. När kompisarna ber en att släppa skålen borde man liksom förstå, men inte jag inte. Sen ligger jag där efteråt och klagar på allt från matont och finnar till muffinskanter. Ser ni lösningen, jag med. Det svåra är att följa med i uträkningen tydligen. (Det märks att jag läser NaEk just nu.)

Nääe, morgondagen började med lite ärenden och spring. Måste vara lite pigg och fräsch så det blir till att nana nu. Sov gott :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback