Det där med päls?

2009-01-07 @ 22:28:02

Jag gick och funderade över det när jag var ute och gick idag och ska försöka mig på att reda ut mina tankar i frågan lite, men jag kan inte så mycket om det så rätta mig gärna om jag har fel. Päls har ju blivit en sådan stor grej det senaste p g a typ BlondinBella och hennes argument för päls. Hon säger ju bland annat att päls är bra för att den "håller" så länge och det är ju en bra grej. I dagens samhälle så köper vi ju nya kläder hela tiden och vår snabb-konsumtion är allt annat än bra för miljön. Dessutom kommer består många av våra kläder av bomull som besprutas så mycket att bönderna som odlar och plockar den blir svårt sjuka och kan till och med dö. Dessutom får det säker super dåligt betalt och massa annat som jag inte kan.

Ett annat argument jag hört att BB använder är att vi ändå äter kött liksom, och det kan jag ju kanske tycka är okej. Men hur ofta äter man räv eller mink, eller något annat av de djur som oftast blir päls? Jag har då aldrig ätit något av det och då är jag ändå islänning (ja, islänningar äter konstiga saker).

Nä, det blev inget vettigt av den konversationen. Go natt. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback