Fredagsmys heeela dagen!

2009-01-09 @ 14:08:04

Humör: Mys
Gjort: Ätit lunch, skrivit klart grupparbetet med Eric och Manda, tagit en 60 minuters promenad med M och handlat mer mat.
Planer: Plugga och mysa
Ser på: Skärmen
Lyssnar på: Inget
Läser: Det jag skriver
Dricker: Inget
Äter: (åt nyss) wokade nudlar och grönsaker
Bästa: Att det är fredag, grupparbetet är klart och att E är världens bästa pojkvän
Sämsta: Att jag är super trött fortfarande, det var sååå svårt att gå upp imorde
Väder: SOOL!
Dagens favoritsak: Sängen
Vill ha: Mer arbetstider
Motto: Min kärlek är besvarade och då kan inget i världen vara dåligt!
Dagens outfit: Randiga baggy-byxor från gina och brun Victoria-Beckham-dragkedjetröja

Det var såå jobbigt att gå upp imorse, helt otroligt. Jag snoozade tre gånger och fick sen äta lite medan jag tittade på nyheter och väder, och sen kasta mig in i duschen. Stod fortfarande i handduk när Eric och Manda kom. Typiskt mig. Men Eric käka lite frukost och de satt och pratade medan jag gjorde mig iordning, så det gick helt okej. Sen skrev vi faktiskt klart grupparbetet! Så skönt. Nu är det "bara" tentan och en hemsk uppgift kvar. Prio ligger dock på tentan. Ska dock prata med Malin på måndag vid redovisningen, om hennes inlämning för jag fattar verkligen inte vad vi ska göra. Hon sa i u för sig att det var en sån uppgift man inte bara kunde sitta med sista helgen, men nu blir det så. Får jag rest så är ju inte det hela världen. Verkar ju som att första delen av nationalekonomin är ganska lugn så då hinner jag nog fixa lite rest, huvudsaken är att jag inte får omtenta för det kan bli riktigt jobbigt!

Efter arbetet gick jag och M ut på promenad, det var super fint. Vi förbannade båda oss själva för att inte ha tagit med kamrorna men, men.. Det var en fröjd för ögat, och för ett tag kände jag mig riktigt pigg i solljuset. Det var en riktigt fin runda vi gick, mestadelen vid vattnet, tänkte jag kanske skulle börja springa den sen i nästa vecka. Eric hade ju en del bra förslag på olika sträckor som han sprungit med skolan och så, så han kanske har någon mer bra.

Nu ringde Marcus och imorgon blir det tydligen utgång. En nyckter sådan för mig efter som det är plugg-helg men man får passa på medan M är i Ks, det är han ju inte så ofta. Sen var det tydligen middag innan också - mys! Killarna skulle laga mat hemma hos Libbe, skönt att bryta av hemmakvällarna med lite sällskap. Ikväll ser jag dock fram emot att kura upp mig i soffan och kolla på premiären av "Let's Dance". Kanske göra lite god fruktsallad att smaska på under täcket i soffan? Mm, låter underbart. Dock är det ett par timmar kvar och de skall tillbringas med att plugga förhoppningsvis, trots att huvudet säget emot allt vad det kan (det vill inte fungera idag) så måste jag försöka göra något, tentan närmar sig snabbt!!

Jag ekonomi-handlade idag när jag var i affären. Nä men jag fick två kassar för 250 kronor, det är rätt bra. Det första jag gjorde när jag kom hit upp til Ks efter julen var ju att köpa 1,5 kasse för nästan 400 kr, hur kul är det? (Fast då var det faktiskt 100 kr köttfärs också..) Jag har köpt massa grönsaker nu det senaste, försöker ju lägga om kosten lite för magens (undra vad det är den inte tål egentligen, jag måste verkligen gå till doktorn och koll) och hyns skull(utbrotten efter chips, choklad och pommes har bara blivit värre. Ser hemsk ut efter julen). Sen om "the lovehandels" skulle bli lite mindre så klagar jag ju inte. Jag tror ju dock att träningen kommer vara mer effektiv på den punkten, när jag väl kommer igång. Nä men, BEACH 2009 - här kommer jag!! (Hur många år har man inte sagt så och hur många år har man inte sett likadan ut? Det gäller att inte tappa hoppet!) :D Så jag handlade iaf typ det här: (om någon skulle vara intresserad?)

- Lök
- potatis
- salladslök
- banan
- kiwi
- champinjoner
- advokado
- tonfisk
- curry pasta
- woksås
- nudlar
- ägg
- yoghurt
- kyckling-innerfiléer
- oliver
- grönsaksbuljong
- kokosmjölk

Så det blev ändå en del mat. Sen hade jag ju wokgrönsaker hemma, och jag har lite mjölk och bröd och så. Köttfärs! Så jag ska nog klara mig ett par dagar nu, och tur är väl det för pengarna börjar helt seriöst att ta slut (ännu en anledning att inte gå ut, jag har inte råd, vi får se hur jag gör... ). Nä, nu ska jag plugga lite. Hörs nog ikväll. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback