Några dagar senare...

2009-01-29 @ 18:35:24

Hej min vänner,

i mitt liv svänger det snabbt. E kom hem med ett otroligt tråkigt meddelande i tidags men med tanke på hur dagens arbetsmarknad ser ut borde vi varit mer beredda. Principen sist in, först ut blir ju en stor nackdel för alla ungdomar, hur duktiga de än är på sina jobb. Så tisdagen blev lite av en chock. Gårdagen gick lite som i en dimma. De som känner mig vet att jag är världens kontrollfreak, och nu när vi inte vet vad som händer mår jag jätte dåligt, trots att jag vet att det kommer lösa sig på ett eller annat sätt. Igår gjorde jag typ ingenting. Hämtade lillasyster från fritids och myste lite med henne. Passade småsyskonen. E körde lillebror fram och tillbaka till träning och andra kvällsaktiviteter. Sent på kvällen kom mamma tillbaka från fjällen.

Idag har jag inte heller gjort mycket. Sov till 11 och sen gjorde jag mig iordning och gick till stan för att luncha med mamma. Blev vanlig hedlig husmans, ärtsoppa och pannkakor. Sen gick jag hem, packade iordning våra grejer (brukar alltid glömma massa saker hemma hos mamma) och sen la jag mig i soffan och kollade på Mamma Mia. Jag älskar den filmen.

Nu sitter jag på tåget på väg upp till Ks igen. Kvällen vet jag inte riktigt hur jag ska spendera. Har precis snackat en hel del i telefon. Ett par nära vänner har gått isär efter lång tid och allt står lite på ända just nu. Man får försöka vara en så bra kompis som möjligt. Antagligen åker jag dit en stund trots att de skulle gå och lägga sig tidigt och jag inte kommer dit förrän 21 typ. Sen frågade Azra om jag skulle med ut så jag kanske möter upp dem på Arena sen ikväll så jag får shak:a lite med dem och visa den nya klänningen.

Imorgon blir det träning kl 12 och jobb mellan 15-20. Tyvärr är det egentligen skola mellan 13-16 men eftersom jag lovade bort mig på jobbet utan att kolla schemat ordentligt är det ingen idé att jag åker dit och springer ut och in. Måste ju hinna till jobbet i tid också. Det är dock skit att jag missar första föreläsningen som vi (pol.kand:are) har "ensamma" med föreläsaren. Hon kanske säger massa viktigt. Jag får väl de Eric att ta seriösa anteckningar till mig eller nått så får vi se.. Jag måste ringa  CSN, polisen och trygghetscenter imorgon med.. Suck. Jaja, det löser sig..

Dagens outfit kommer nog upp imorgon istället. Den är riktigt fin men det känns inte riktigt som att det finns tid för det ikväll.. :) Naglarna är dock super fina. Typ korallröd färg från Make Up Store. På tal om M U S så måste jag köpa nytt smink snart. Jag måste handla mat också. Blir nog imorgonbitti. Sen kanske mn bikini har kommit, lovar att lägga upp bilder på alla kläder när de kommer. :)

Nä, nu hade jag inte så mycket mer att berätta för er. Jag ska maila mina älsklingar som varit så söta och skickat fina mail till mig och sen ska jag läsa i nya F&S-tidningen. :) Hörs imorgon eller ikväll. CIao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback