Måndag igen

2009-07-27 @ 10:55:32

Hej på er,

idag drar ännu en måndag igång och även bloggandet får en nystart efter ledigheten. Kul att se att inte alla lämnat mig under tiden jag varit borta. :)

Helgen har varit bra. Det har varit mycket familj och vänner, precis som sig ska. På lördagen åkte jag och Erik till Överby köpcentrum för att shoppa lite bäbispresenter och allmänt göra slut på lite lön. Sådant man måste unna sig någon gång då och då. Sen träffade jag Fanny och Emma, mina älsklingar, och vi åkte till Trollhättan för att äta sushi på en liten restaurang och shoppa lite mer. Sedan blev det hemfärd för att sist hamna hemma hos syster och Per med världens underbaraste små ungar. :) Mycket mys och lek där! Den lilla, som nu blivit den stora tjejen, gick som aldrig för, medan lillebror låg och gottade sig i soffan. De är väl bara fööör söta!

Igår sov vi länge och sedan vart vi tillbaka hos syster på 1-års kalas och allt vad det innebär. Mys! Vega fick en helt egen tårta som hon fick äta alldeles själv! (Höjdpunkten på dagen!!) Efter kalaset gick jag och Erik på promenad som slutade hemma hos far med ett par biobiljetter Harry Potter 6. En helt okej film, dock hände det inte speciellt mycket på 2,5 timma men ändå en film man bara måste se ju, annars fattar man ju inte ALLT som kommer hända i sista filmen. :)

Idag är det alltså måndag och det bär av upp till Ks igen, på både gott och ont. Jag och Erik har haft en underbar helg och det är klart att det är super svårt attt åka från honom, men samtidigt ska det bli riktigt skönt att komma hem till gymmet, jobbet, lägenheten, alla mina grejer. Somliga personer såsom Anna(-panna) har det varit riktigt tomt i Strömstad utan, tur att du bor så nära tjejen! ;)

Sen är det  klart att det finns massa och berätta om Strömstad, men det händer egentligen inte så mycket intressant. Vi hade försäljningsrekord 2 gånger, medan jag var där. Jag fick lära mig en del i köket. Det var konstant norskar överallt och man blev riktigt förvånad när det kom en svensk. Sist men inte minst, så säljer vi inte dubblacheeseburgare i Sverige längre. (suck?!!) Vi jobbade hela dagarna, typ 11-20 eller 12-21 varje dag, så allt man åt var mikromat, mcD-mat och fil med müsli. Magen mådde helt enkelt inte så bra. Och det enda vi gjorde var sov, jobbade och åt, i tre veckors tid. Så som sagt, det finns inte så mycket spännande att berätta.

Nu ska jag käka lite och göra mig iordning för dagen som kommer. Schemat ser ut ungefär enligt följande:

11.30 - bli hämtad av pappa(?(någon)) och körd till stationen
12.04 - tåget till Ks går
14.00 - Framme i Ks, gå hem, handla mat, sova!
18.00 - Börja jobba
02.30 - Sluta jobba, om jag har tur :P Gå/kanske få skjuts hem och sen SOVA!!

Tisdag - ledig!!! :) Träna, sova och mysa. Kanske promenad med Anna? :)

Nu är det dags att sätta fart, jag har massa saker jag måste trycka ner i en alldeles för liten resväska :P

Kommentarer

Postat av: Anna

Åh, promenad hade varit mys, men jag jobbar eftermiddag/kväll till klockan elva. :( Antar att du inte är jättesugen på att hoppa upp tidigt imorgon när du jobbat 02.30. ;)

Men en morgonpromenad på onsdag eller torsdag kanske passar? ;)

PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback