Allmäna tankar om träning och ingenting...

2009-06-09 @ 18:54:21

Hej på er,

nu sitter jag i sängen igen och har precis slurpat i mig min proteindrink. Det är helt otroligt hur mycket pulver jag har kvar jämfört med älsklingen. Vi köpte våra 4 kg påsar samtidigt men jag har typ halva kvar medan han redan har beställt mer för ett par veckor sedan. Fast han tog ju ordentligt med drinkar, som det står att man ska göra. Jag kör feg-varianten och tar bara en drink efter träningen och kanske en innan om jag inte ätit ordentligt på dagen. Annars tror jag nog egentligen inte så mycket på kosttillskott, i alla fall inte om man vill ha ett någolunda "normalt" reslutat. Det finns ju de som verkligen bygger, för tävlingar och liknande. De kan säkert behöva både det ena och det andra, men för oss svensson som vill ha lite muskler tror jag det räcker med lite extraprotein om du är kolis-älskare som jag. Pasta, ris, potatis och bröd - MUMS!

Sen funderade jag på en annan sak, när jag i sakta mak masade mig hem från gymmet. Jag, till skillnad från många andra, känner mig riktigt snygg i träningskläder men så fort jag tar på mig vanliga kläder känner jag mig tjock, ful och allmänt knubbig (nästan lite fläskig). Tights till exempel. Mina löpartights är typ den enda träningsunderdelen jag tränar i nu för tiden. De är sååå bekväma och ger lår och rumpa fin form. Dock har jag testa några av alla dessa jeansleggings/thighs som finns i affärerna och "Över min döda kropp!" blir svaret på den frågan. Jag tror inte att jag har ett enda par jeans eller andra byxor just nu som jag trivs i, dock har jag ändå en hel del kläder. Det samma gäller egentligen överdelar. Det är nästan så att jag börjar använda rentvättade träningstoppar till vardags, för jag hittar inga andra överdelar som jag trivs i.. Det är konstigt!

Haja, kvällsmaten väntar. :)

Hörs innan jag går och lägger mig ikväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback