Lång dag

2009-06-17 @ 21:40:31

Hej på er,

jag försökte publicera ett inlägg tre gånger i förmidags vid 11-tiden men de bara försvann, konstigt. Jag vet att Blogg.se skulle ha något server-stopp men det i cirka 30 minuter och runt 9. Kan det ha varit krångel fortfarande kl 11? Jaja, hoppas det här inlägget kommer upp i alla fall. Har nyss kommit hem från jobbet. Sitter i sängen och funderar. Hade en hel del missade samtal när jag kom hem men inte från den personen som jag innerst inne ville skulle ringa. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Allt känns så "confused".

Idag har det gått bra på jobbet. En hel del att göra men jag fick stå i 1:an (McD-språk för den som tar beställningar och betalningar i Drive through:n.) större delen av tiden så det gick helt okej. Försökte hjälpa till så gått jag kunde men kändes mig mest ivägen när Jonas redan hjälpte Emelie, största delen av tiden i alla fall. Sista delen av jobbet upptäckte jag dock att jag blödde lite näsblod, för första gången någonsin. Det rann inte liksom utan märktes bara när näsan kom emot något eller jag snöt mig för då blev det blodfläckar. Konstigt tyckte jag, som aldrig haft det förut direkt. Men, men.. Så är det ibland. Det hände lite andra spännande saker på jobbet idag med. Jag fick min första "trevligt midsommar"-hälsning och sen fick jag en komplimang för mina fina glasögon av en surgubbe, som kanske inte alls var så sur. Det är ju alltid trevligt. Och sen fick jag ett "ja, men du är väl för söt" till svar när jag berättade vad beställningen gick på. Inte alls sarkastiskt som man kan tro, utan bara sådär rätt upp och ner. Det är sånt som gör att man blir glad. :)

Nu ska jag gå ut på promenad med Anna från Mcd Våxnäs. Hon var nere i Strömstad och jobbade samtidigt som mig. Ska bli skönt att komma ut och röra lite på sig, lämna telefonen hemma. Jag mår så dåligt när jag sitter och tittar på den hela tiden. Imorgon blir det dessutom gym på förmiddagen, på tal om att röra på sig. Rygg och mage är det som ska manglas är tanken. Hoppas det inte är så mycket folk där, men om jag är där vid 9-tiden så brukar det vara rätt folktomt och dessutom har jag gott om tid på mig innan jag börjar jobbet igen vid 12.

Imorse var jag alltså uppe klockan 06.50 för att tvätta. Duktiga jag. Det är riktigt skönt att ha de gjort faktiskt. Det är ju inte jobbigt direkt men eftersom tvättstugan ligger liksom i ett annat hus är det inte super kul att springa fram och tillbaka hundra gånger så tidigt på morgonen. Men som sagt, nu är det gjort.

Nu måste jag gå så inte Anna får vänta. Om ni har tur kommer det ett till inlägg innan jag går och lägger mig. Känner att jag måste bara måste få skriva lite om allt som händer, det känns som att det är så mycket just nu. Fast läser man inläggen så är de ju inte direkt inspirerande ;P Hahaha.  Jaja, vi hörs sen.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Tack för en mycket trevlig promenad! :D

Det gör vi om snart igen!

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback