Lördag

2009-06-13 @ 11:44:19

Jaha, då var den stora dagen kommen. Stadsloppet - 1 mil skall avklaras. Nerverna spelar lite spratt men mig just för tillfället. Var borta och hämtade min nummerlapp alldeles nyss och det var redan massor med folk. I u för sig var miniloppet för alla ungar i fullgång, men det lär ju inte bli mindre folk när vi "vuxna" ska springa.

Då får vi se hur det här går. Precis som inför en tenta gick jag ut hårt tidigt i förberedelserna, för att mot slutet tappa totalt. Det betyder att jag bara sprungit 1 gånger på över 1 månad och det var 4 km, sen fick jag håll och fick nästan krypa hem.

Just nu håller jag på och fixar en minilunch. Vill ha något i magen men inte få håll eller känna mig tung/degig så det blir lite, lite makaroner och ett par skivor falukorv. Ska förbi nere på ICA sen och köpa en energi dryck att hälla i mig på vägen dit. Jaahha, jag antar att det "inte blir bättre än såhär". Ser det lite som en kul grej bara, som en vanlig träningsrunda. Jag vet ju förutsättningarna och det är väl knappast någon annan som bryr sig om min tid. Bara det inte blir en massa jämföranden så ska jag nog klara mig utan att blir alltför generad.

Wish me luck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback