Måndagkväll

2009-06-22 @ 22:37:31

Hej på er,

nu är måndagen snart över och vilken måndag vi har haft. Jag är bara på så bra humör och tisdagen ser ännu bättre ut faktiskt. Solen sken så underbart idag och den timma jag fick ute i solen var bara sååå mumsig. Lite sol i nacken och världens bästa BODY-tidning med alla tips inför sommarens deffande. :) Super! Sen vart det iväg till gymmet och där hade jag väl ingen super motivation direkt. Jag körde massa olika övningar men vissa orkade jag bara 1-2 set på. De var för tråkiga helt enkelt. Idag ville jag få upp flåset ordentligt och inte sitta och vila mellan seten så det blev många byten istället. Lite av ett superset-upplägg. Axlar, rygg, mage, ben. Ja, lite av allt avhandlades och svetten rann faktiskt för första gången på länge på gymmet. Avslutade med lite jogg dessutom som också kändes riktigt skön. Hade mycket överskottsenergi ifrån en stillasittande dag.
 
En sommarform att ha som mål för nästa sommar kanske?

Allting är lagom. Armmusklerna är lagom, magen är lagom, benen är lagom. På den här bilden är hon bara så fin!

Efter gymmet blev det dusch och kvällsmats-picknick. Jag och Erik plockade ihop lite mackor och äppeljuice, fixade fram filt och begav oss ut i parken och kvällssolen för en mys-picknick. Det hade verkligen varit dagens höjdpunkt, att ligger där helt slut i solen och bara titta på den blå himlen mellan de gröna löven, om det inte varit så att vi både blev väldigt illamående, uppsvälda och fick ont i magen. Vi har mycket konstiga magar, båda jag och han. Han är laktosintolerant och jag har någon annan skit, även kallad irreterad tjocktarm och lite annat bös. Usch, att ha en "felfri" mage är riktigt underskattat! Slippa ha en uppsvälld, gasbildande, ömmande, värkande, rapbildande skitmage. Men, men.. Det är inte mycket mer att göra än att leva med det, eller hur? Man ska vara glad att man inte har cancer eller någon annan sjukdom.



Imorgon bär det av upp till Ks igen. Blir lite jobb onsdag-torsdag och sen kommer mor med familj upp till helgen. På måndag bär det av ner igen, och på tisdag är det klipptid och 2-årsdag. :) Vi får se om älskling fått tummen ur och kanske planerat något tills dess? 

Nu är det dags att sova. Jag ska upp samtidigt som E imorgon eftersom han ska köra mig till morsan innan jobbet. Där skall jag tillbringa dagen med att ligga i solen och förhoppningsvis prata lite med morfar och träffa Ma en sväng. :) You never know :) Lite färg kanske man får på kroppen också? :) Strax innan 16 går dock tåget och då ska jag ha promenerat ner till stationen. Eller tatt bussen, vi får väl se vad som händer. :) Jaja, hörs imorgon. Sleep tight!

 

Kommentarer

Postat av: Cristin

saknar dig :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback