Mmm - sol!

2009-06-23 @ 16:21:35

Hej på er,

jag har inte alldeles för mycket batteri så jag ska försöka fatta mig kort. Efter en dag av sol sitter jag nu på tåget upp mot Ks igen. Dagens började som sagt  tidigt med feber och grejer, men efter en liten blund sprang jag till apoteket och köpte diverse mediciner så som strepsils, ibumetin, termometer, jordgubbar och piggelin. (De sistnämnda köptes dock inte på apoteket utan Hemköp men var lika mycket "medicin" ändå, på sitt sätt.) Sedan verkade han må lite bättre. Febern gick ner, jordgubbarna och glassen likaså, fast ner i magen. Man får fresta med diverse goda saker när halsen inte är villig att samarbete men vädret kräver både energi och mycket vätska.

Vid 12-tiden dök Ma upp och vi köpte lite glass och pastasallader bland annat. Riktigt somrigt kändes alltihop. Speciellt iklädd minijeansshort, vitt linne med bikini under och flipflop. :) Sedan bar det ner till vattnet och på ett par klippor hittade vi den rätta platsen att steka på, till och med ett dopp i Vänern vågade vi oss på och så farligt var det faktiskt inte. :) Efter ett par timmar i solen var det dags att gå hemåt, äta lite mer jordgubbar och sedan åka till tåget.

Ikväll blir det förhoppningsvis promenad med Anna igen och imorgon blir det jobb, jobb, jobb. Slutar 15 och då satsar jag på att komma ut i solen lite igen. Man får passa på medan den svenska sommaren tillåter. :) Ha en alldeles underbar fortsättning på tisdagen! Hörs ikväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback