Torsdag - still sunshine!!

2009-06-25 @ 08:53:24

Hej på er,

solen skiner och lovar ännu en dag av vackert väder. Lite gröt ligger i magen och jag gör mig förberebb på en morgon runda innan det blir för varmt ute. Hade gärna kört lite gym också, men man kan inte få allt. Börjar ju jobba kl 12. Imorgon dock, blir det ledighet. Pump kl 12 och sen ut i solen!! På ett sätt känns det knas att vara inne och träna på dagens bästa soltimma, men jag har faktiskt ingen lust att bränna mig och börja flaga det första jag gör den här sommaren. Ser så många på jobbet som har bränt sig i solen och det är ju bara smärtsamt och faktiskt farligt. Jag vet, bruden som solar solarium kanske inte ska komma och snacka?! MEN jag bränner mig faktiskt mycket sällan och att sola solarium har faktiskt gett mig en bättre relation till sommarens första sol än jag haft tidigare. Är jag redan lite brun, och "tål" lite sol behöver jag inte ligga ute och pressa, de första dagarna av sommaren. Jag, kan ligga ute någon timma, kanske 1,5 och läsa lite. Typ mellan 2-4 någongång. Och det känns riktigt lagom. Jag behöver inte ligga i solen från 10-16 och bara steka för att sedan se ut som en kräfta och bara gå runt och klaga på egenvållad smärta. Sist men inte minst, glöm inte solskyddsfaktor!!

Nä, nu är det dags att ta tag i dagen. Diska lite innan jag snörar på mig skorna! :) Ha en underbar torsdag!!  

(och välj rätt solskydd!!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback