Åh vad jag älskar träning!

2009-03-13 @ 19:42:22

Idag blev det spinning och svetten bara rann. Ner i ögonen (aj?!), mellan brösten, över magen. Ja, spinning är riktigt tuff konditionsträning. Jag körde verkligen helt slut på mig. Johanna hette ledaren idag och hon var jätte duktig. Men i vanliga fall brukar det vara rätt högt ljud på spinningen vilket jag tycker om men idag var det två damer som hela tiden bad henne att sänka så det var jobbigare än vanligt att försöka hålla skenet uppe under de sista 10 minuterna. Men jag körde på för allt vad jag var värd och nu känns det riktigt mycket i sätesmusklerna. Hoppas jag inte får allt för mycket träningsvärk till imorgon när jag ska jobba hela eftermiddagen/kvällen/natten.

När jag kom hem blev det en proteindrink och sen rester från igår. Lite hemmagjord pytt och en äggmacka. Helt okej. Nu sitter jag och mumsar på lite vindruvor, kvällens "godis". Har blivit alldeles för mycket onyttigheter i veckan så nu får jag försöka vara nyttig under helgen istället, för att väga upp måndagens och tisdagens frossande..

Snart ska jag titta på "Så ska det låta" och någon gång under programmet dyker förhoppningsvis E upp. Mys-pys. Blir kanske inte så mycket bloggande imorgon men jag ska försöka uppdatera er lite granna om vad vi gör..

Ser fram emot mån-tis nästa vecka då det kommer in ett högtryck och det blir upp emot 5-10 grader och strålande sol. Kanske årets första joggingtur? :) Måste ju sätta igång om jag ska orka med vårruset här i Ks i mitten av maj. Jag har ju inte varit ute och joggat på super länge. En gång i tiden kunde jag (också) springa en mil utan problem men det gäller inte längre. Tycker det är så fruktansvärt tråkigt att jogga på band inomhus så vinterhalvåret blir oftast bara pass för mig.
Fast jag tycker att jag varierar mig mycket och det behöver kroppen om man vill se lite resultat. Jag kör Pump, spinning, gym & boot camp. Förr körde jag mycket danspass men jag är tycker inte det är lika roligt längre. Det är roligare att köra styrka! I framtiden hoppas jag även kunna köra mer Combat som va så himla roligt! Jag ska jobba på det.. Joggning utöver hade ju inte heller varit helt fel. Hade varit kul att stå med magrutor under McD-skjortan i sommar. (Det blir INGEN McD-mat i sommar när jag ska jobba där, det är ett som är säkert. Pastasallad på matlåda blir räddaren i nöden!

Nu ska jag krypa ner i soffan och titta lite på Postkod Miljonären. Hörs imorgon! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback