Bad-EVERYTHING-day!

2009-03-05 @ 09:11:19

USCH!  Jag har inte ens gått utanför dörren än och jag känner på mig att den här dagen kommer bli jobbig. Det började egentligen redan igår... Jag ringde E och beklagade mig över att jag tyckte att jag fått mycket mer finnar det senaste och de som känner mig vet att jag HATAR finnar. Jag vill inte ens gå utanför dörren när jag har mycket finnar. Min mamma har alltid haft problem med svår acne och jag ska vara glad att jag inte är lika drabbad som henne men jag har fortfarande ärvt en lättare variant. Hon gick hos hudterapeuter som klämde på hennes finnar så det har blivit naturligt att vi är sådana personer som klämmer på finnar (egentligen ingen bra idé men finns det något äckligare än en mogen gul finne??!). Problemet med mig är att jag är så äcklad av finnarna så jag trycker alldeles för hårt och får sår och ärr efteråt. Precis så man inte ska göra! Men det gör så himla ont att låta någon annan klämma så det är inte heller något alternativ. Jag har alltså (jag är säkert inte ensam) utvecklat något av en fobi för finnar. Nu tillbaka till saken. Jag ringde E och beklagade mig över alla finnar och han berättade att han läst någonstans att Kreatin kan ge finnar så jag googlade och även om jag inte fann några artiklar från experter på området fanns det otaliga forumsinlägg från personer som upplevt att det fått mycket mer finnar när de använde kreatin som kosttillskott. Så inget mer kreatin för mig! Visst jag vill ha muskler men inte med finnar och viktuppgång i form av mängder av vatten som extra påföljd.

Sen började jag dagen idag med att tappa ut hela müslipaketet på golvet i köket. Det ligger kvar, för de som undrar. Sen har jag bytt kläder 100 gånger och fått minst 10 JAG-HAR-EN-HEL-GARDEROB-MED-KLÄDER-MEN-FAN-INGET-ATT-HA-PÅ-MIG??!!??!!-UTBROTT. Kläderna ligger överallt i hela lägenheten som för övrigt ser ut som kriget. Dessutom somnade jag med blött hår och det säger ju det mesta. SKIT DAG! Ungefär såhär känner jag mig (fast med finnar):



Fet, ful och finnig brukar vara beskrivningen E får när han ringer dagar som den här och frågar hur jag känner mig... Nej, jag ska väl försöka vara lite positiv. Det kan bara bli bättre. Nu ska jag göra iordning min matlåda och sen ska jag sminka över hela mitt ansikte. Bussen går om 30 min - wish me luck!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback