Den underbara solen!

2009-03-18 @ 17:40:21

Solen är allt bra underbar! Allting känns mycket lättare när solen skiner. För en liten stund sedan var jag på en lite promenad i solskenet med Filip & Libbe. Det var riktigt trevligt. Vi gick och spanade in de super fräscha villorna i det typ nybyggda bostadsområdet bakom deras. Somliga har fantasi men det blir ju så mycket roligare då! Det fanns stora fönster i olika former gigantiska balkonger. Åh, jag kan verkligen sakna att inte bo hemma i morsans hus när solen skiner. Krypa upp i en solstol på baksidan, på den stora altanen med en bok. Eller äta mysfrukost på den lilla balkongen på framsidan. Hus är mys, men bara för gamla som jag brukar säga. Allting har sin tid och just nu älskar jag min 40 kvm stora/lilla lägenheten, strax utanför stadskärnan. Den har allt. Nära till bussar och tåg, gym, affärer, ja det mesta man behöver.

I skolan hade vi världens tråkföreläsning med en hel del klurigheter som jag inte ens förstod om jag behövde lägga tid på att kunna. Men nu har jag iallafall läst ut mitt andra kapitel i boken och jag ska försöka jobba på lite i helgen medan Ma är här för att ligga bättre i kapp med flickorna i nästa vecka, så de får något ut av diskussionerna med mig. ;)

Nu är det snart gymmet som väntar. BodyCombat ska bli kul. Jag är lite nervös eftersom jag bara gått på det en gång. Jag kommer vara mycket sämre än alla andra men så tänkte jag ju första gången också, och då gick jag ut därifrån med ett stort leende på läpparna och fick träningsvärk som en bonus. Man måste våga testa nya saker! När det gäller träning så är det ju vid utmaningar som kroppen byggs upp. Du kan inte köra samma övningar, på samma intensitet, då kommer du ju ingenstans. Dessutom känns det extra bra att köra lite cardio idag eftersom jag ätit MASSA tårta. Jag bakade K's hallon&maräng-tårta till Libbe i försenad födelsedagspresent och sen skrev jag och F "Bäver" på den av en anledning jag inte vet men det är ett ord som Libbe ofta använder och det hade blivit något vad eller nått sånt för ett tag sen.. Men såhär fin blev det iallafall:






Födelsedagsbarnet spanar drömmande in tårtan ;D Och det med rätta, det var en HIMLA mumsig tårta vill jag lova.

Nä, nu är det dags att göra sig iordning för gymmet. Återkommer senare ikväll!

Kommentarer

Postat av: Anonym

haha, töligt snygg tårta hörredu! Och grattis igen till alla snygga armhävningar ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback