En riktigt tråkig dag

2009-03-26 @ 18:56:35

Idag har det verkligen inte hänt mycket. Jag har försökt plugga men efter bara ett par sidor sitter jag och nickar mellan meningarna och det rinner tårar ur ögonen bara för att jag är så trött. Så jag gick och la mig, idag med, en riktigt dålig vana, och vaknade av att Filip och Libbe klampade in i hallen. Sen läste jag lite till innan jag typ somnade igen. Kasst! Nu sitter jag i sängen och sneglar på tv:n med världens sötsug och funderar på vad jag ska göra till kvällsmat. Jag vill ha glass, eller godis, eller baka muffins eller nått..! Det suger verkligen i sockertarmen men jag ska försöka stå emot så gott jag kan. Jag har melon i kylskåpet men den var faktiskt ingen höjdare och kiwin som också ligger där inna är stenhård än så länge så den är jag heller inte sugen på. Våfflor eller amerikanska pannkakor hade allt varit något!! Här kommer förresten receptet som flera av er efterfrågat:

2 dl rumstempererad mjölk
2 ägg
2 msk smält smör
2-3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk strösocker
1/2 tsk salt
Ev. lönnsirap till servering.

Blanda torra ingredienser i en bunke och mjölk och ägg i en annan. Häll ner torra ingredienser i ägg/mjölken och vispa till en jämn smet. Sen är det bara att steka på medelhögvärme, cirka 1 dl smet/pannkaka och det är dags att vända när det blir bubblor på ovansidan. Smaklig måltid!



Typ alla åt våfflor igår, utom jag och Filip. Men jag antar att jag ska sluta tycka synd om mig själv och istället tycka att jag är duktig. Det var ju ändå mitt eget val. :) Nä, nu ska jag nog göra scones istället. Det är ju massa mums det med och jag ska ha massa sylt på. Det enda som saknad är ju faktiskt lite ost, blir en vända ner till affären då. :) Kanske kommer fler recept och bilder senare! Ha en bra torsdagkväll!

Kommentarer

Postat av: Ma

Sötnos, hur mkt ägg ska det va?? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback