Onsdagkväll :)

2009-03-25 @ 21:49:50

Tittade just på dagens andra "Du är vad du äter" som handlade om en 18-årig tjej som typ var beroende av RedBull och druvsockertabletter, vilket jag tror är ganska vanlig i vår ålder. Rätt skrämmande, tycker jag, som drack en senast i måndags och har kompisar som brukar dricka en hel del liknande drycker. Det är verkligen inte bra för blodsockret på långsikt. Jag och T pratade om programmet idag och om deras dieter. Inte ens Anna själv kan väl leva så? Vi kom fram till att folk måste vi ett nästintill omöjligt resultat på så kort tid för att programmet skall sälja vilket gör att folk måste följa sådana fruktansvärde dieter. Jag har hört att den optimala viktnedgången ligger på cirka 1 kg i månaden men också hört siffror som att det är okej med högst ett kilo i veckan. Det är ju ungefär där Skippers "patienter" ligger men som sagt, jag tycker inte det verkar så hälsosamt med sådana snabbdieter. Små förändringar gör att du kommer långt, du måste bara ge det tid och INTE FUSKA! Dock var det hur underbart som helst att se tjejen  i programmet så pigg och glad, på väg till balen tillsammans med sin pojkvän. Stundenten känns väldigt länge sedan trots att det inte ens gått ett år. Vi har alla utvecklats mycket. Flyttat långt hemifrån, lärt oss stå på egna ben. Jag är faktiskt rätt stolt över oss.

Idag har det som sagt inte hänt så mycket. Jag kom hem från skolan och somnade i 2 timmar. Sen satt jag och pluggade typ 2-3 timmar och sen tittade jag lite på tv innan Filip dök upp. Vi gjorde super goda Fajitas och sen har jag legat framför tv:n sen dess men lite färsk ananas. Super mumsigt men fruktsaften är stark så man blir lite känslig på tungan efteråt och mitt upp i allt lossnade ett fäste från ståltråden som är fast limmad i underkäken, den enda kvarleven efter rälsen. Tänderna vill sig inte riktigt just ju helt enkelt. Det ska bara strula.

Kroppen känns fortfarande seg och inte alls på gång så någon träning har det ju inte blivit över huvudtaget denna veckan tråkigt nog. Det känns riktigt förlamande. Det stora hotet är att jag vet att det blir så svårt att börja igen när jag hållt upp för länge och idag är det exakt en vecka sen jag tränade. Jag lovade dock E att vi skulle gymma en sväng i helgen så jag får väl vila mig tills dess. Filip undrade om jag ville följa med ut en sväng imorgon men jag får nog tyvärr stå över. Känns som att hälsan och träningen kommer före. Mina två lopp som jag ska springa börjar ju närma sig snabbt. Vårruset 13/5, 5 kilometer för 180,- och sen Karlstad Stadslopp 13/6, 1 mil för 150,-. Det är verkligen inte långt kvar och nu när april närmar sig med stormsteg är det dags att komma ut ut de mörka träningslokalerna och snöra på mig joggingskorna. Ska jag ha magrutor under McD-skjortan i sommar blir det till att lägga på ett kol! :)

Nu blir det snart att försöka sova igen. Jag måste vända tillbaka dygnet genom att somna i tid och sluta sova på dagarna. Imorgon börjar vi ju inte förrän 10 heller så det blir ju en lite sovmorgon. Såå.. sov så gott! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback