Pust, stön, suck.

2009-03-10 @ 12:33:05

Jag vet, jag borde plugga som en tok, men jag orkar liksom inte. Jag var på gymmet strax efter 09.00 imorse och körde en timmas överkropp. Idag blev det axlar och mage som fick ta i lite extra. Att köra crunches på boll är verkligen effektivt och en övning som jag gillar super mycket. Jag har alltid haft problemet med situps att det känns mer i "höftböjaren" (vilket jag idag läste faktiskt är en övning för både höft och mage) och jag tappar "kontaken" med magen. Men på boll är det verkligen super enkelt. Jag sätter händerna bakom huvudet och jobbar med pannan mot höftbenet samtidigt som man drar naveln mot ryggraden, uschligt effektiv!! På tal om bollar så jag nog gå och köpa en sådan fitness boll för att sitta på vid skrivbordet, matbordet och framför tv:n. Ett enkelt sätt att försöka stärka min bål. Jag såg att Soc hade bollar för bara 199 kr. Låter som att det blir en sväng till stan i eftermiddag/kväll.

Vad det gäller plugget har jag läst igenom anteckningarna och ska random-läsa lite saker i boken som jag känner att jag inte har så bra koll på. Förhoppningsvis klarar jag tentan precis imorgon, och det är allt jag ber om. Vi måste ha 20 p av 40 och 20 är verkligen allt jag ber om. Jag orkar inte försöka plugga allt det här en gång till. Jag säger som jag har sagt till alla andra tentor med, detta måste bara gå för jag vägrar att plugga på det här en gång till!

Vad det gäller ev byte av linje och så vidare så har jag just nu ingen anning, men jag ligger lite lågt tills arbetsmarknadsdagen på fredag. Sen kanske jag ska planera in ett möte med syokonsulenten nästa vecka. Så ser iallafall planen ut för tillfället.

Det verkar bli många resor om ett par veckor. Känns lite sådär eftersom jag kommer vara borta en hel del från jobb och skola. Först blir det alltså Marcus, helgen vecka 13. Sen tors vecka 14 åker jag till London och är borta i 8 dagar. Sen åker jag och E förmodligen direkt från flygplatsen och upp till Högis för att åka lite skidor. Ska bli riktigt kul men som sagt, jag får antagligen ta med mig böckerna på resorna, något som jag hoppats slippa. Känns som att det kommer bli en hel del utgifter framöver. Varför i allsindar har jag shoppat upp alla mina pengar???!

Nä, jag antar att jag får återgå till böckerna nu. Tentan är ju trots allt imorgon men det har varit en skön liten paus. :) Hörs senare!



Henly-upon-thames (eller nått sånt) dit jag ska åka och hälsa på Fanny



Utförsåkning, jippi!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback