Shopping-fri månad

2009-03-26 @ 21:33:24

Hej på er,

har krupit upp i soffan för att titta på Criminal Minds och lägga upp lite regler för min shopping-fria april månad. Shopping-fri betyder alltså inga pengar på smink, kläder, skor eller dylikt. Klart att mat måste man ha och jag vill kunna hitta på roliga saker med E och vännerna så det ligger inget förbud på sådana saker. Jag måste kunna gå på bio, fika osv.

Dock måste jag införa ett litet kryphål. Det är första gången någonsin jag är i London och jag har sparat pengar till det här tillfället. Inte så mycket dock och det verkar som att en hel del kommer gå åt till mat och transport men om jag hittar något fint vill jag kunna köpa det. Det är inte varje gång man åker till London själv för att hälsa på sin bästa kompis. ;)

I övrigt kommer jag rapportera alla köp och jag hoppas att ni håller tummarna för mig att det inte slinker ner alldeles för mycket skräp i "matpåsarna". Man vill ju inte sluta på "Lyxfällan"?!



I övrigt har kvällen varit lugn. Jag har pratat med E som redan verkar åka hem på söndag, fast han skulle stannat till tisdag. Det var tydligen pappa som ville ha hjälp med lite jobb men jag tyckte att det var fruktasvärt dumt av honom att sätta E i den situationen. E skulle egentligen hjälpt pappa imorgon men pappa flyttade det till måndag bara sådär fast när E sa att han var här då sa bara pappa att han VERKLIGEN behöver hjälp av E på måndag. Skit tråkigt! Pappa vet att E inte skulle säga nej till jobb nu när han inte har något längre och de underbara 4 dagarna som jag sett SÅÅÅ mycket fram emot försvann bara sådär. Så nu blir det E i helgen och sen blir det tåg hem på tisdag istället.. Först när jag hörde det ville jag skrika och kasta sönder saker. Jag hanterar sådant dåligt, att folk ändrar mina planer som jag sett fram emot utan att fråga mig. Jag antar att jag överreagerar, det är inte ovanligt, men jag håller jag planerar flitigt och följer mina planer nästan slaviskt och det finns inget värre än när andra förstör för mig. Jag gillar att ha många bollar i luften och för att det ska funka måste man planera. Usch, nu låter jag nästan "störd" men faktum är att det sällan stör mig, bara när någon ändrar planer jag verkligen, verkligen sett fram emot. Så nu blir det bara 2 dygn med E istället för 4. Antar att jag ska vara glad över att få någon tid överhuvudtaget med honom... Shit vad saknar honom!! Nä, nu för det vara bra för idag. Dags att krypa ner i sängen och läsa lite. Sov gott!

Kommentarer

Postat av: dorion

Hej!



Vill du vinna en goodiebag fylld med smink, smycken mm?



Kika in här iaf:

http://blogg.daredesign.se/#post38



Ha det bra :)

Postat av: Cristin

men självklart ska jag ta hand om dej! du ska bo hos mig!! :D

Postat av: Martina

Jag hörde de samtalet systeryster, pappa frågade faktiskt. inte tvingade honom...men du får se de som att Erik faktiskt behöver pengarna, eller hur?



Ni syns ju snart igen, de är ju toppen att pappa faktiskt kan ha med Erik på jobbet! Eller hur? Eller har E fått något annat?



Puss o kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback