Snart ny vecka med nya mål!

2009-03-22 @ 20:28:24

Jag kom hem från dagens personalmöte omåttligt stolt! Jag blev månadens medarbetare i januari! Det är ännu en sak jag älskar med McD, de vet verkligen hur de ska få sina medarbetare att känna sig uppskattade! Jag fullkomligt strålade när Anna (vår restaurangchef) bad mig att komma upp på scenen för att ta emot mitt pris. Priset bestod av en jätte fin grön pin som jag ska sätta på min skjortkrage på jobbet, 400,- i presentkort på Åhlens och ett diplom. Det blev verkligen en super avslutning på en super bra helg! (Jag saknar redan Ma??!) Jag funderar på att kolla om Åhlens har någon skinjacka som jag kan använda de 400,- till så Ma kan få ha sin i fred när hon kommer hit nästa gång. Jag har typ använt hennes hela helgen och shit vad vår-fräsch man känner sig i en skinjacka. Nu har jag i u för sig redan beställt hem två vårjackor från Ellos men vi får se. Annars kanske pengarna kan gå till skor? :)

April har jag besämt, skall bli en shoppingfri månad. Jag kan inte hålla på som jag gjort de senaste månaderna. Jag kommer hamna på "Lyxfällan" om jag fortsätter underhålla mitt shoppingberoende. Inte för att jag har några skulder men jag har gjort slut på absurt mycket pengar sen i januari. Nu känner jag lite som att jag fyllt på förrådet så nu får det vara bra ett tag. April får som sagt bli shoppingfritt och sen får vi se om vi kanske kan uppdatera sommargarderoben (lite måttligt!) i maj, juni. Hoppas på riktigt mycket arbetstider i sommar!

Imorgon blir det tidigt skola och sen tänkte jag gå till gymmet och pumpa lite. Vet inte riktigt om de blir pass eller bara gymmet men det blir väl som det blir. Känns som att det blir riktigt mycket träning den här veckan som kompensation för den lata förra veckan. Träningsschemat ser preliminärt ut såhär:

Mån - Combat
Tis - Gym under kropp
Ons - Coreboll och ev. gym överkropp
Tors - Boot Camp
Fre - (Ev. gym överkropp &) Spinnig.

Såhär ser det alltså ut just nu men reserveringar för eventuella jobbtider och träningsvärk.

Så en ny start igen. Känns som att det behövs. Det är inte bara shoppandet som det behöver dras ner på utan även festandet. Jag kan ju inte deppa över uteblivna reslutat från träningen när jag festar som en idiot (trots att helgen varit super kul!). Nä, nu har jag haft mitt roliga på ett tag. Inte bara liksom det faktum att alkoholen är extremt dålig för kroppen utan för all denna onyttiga fyllemat som jag DESSUTOM häver i mig. Nu senaste, en hel påse jordnötsringar?! Känns inte som att jag kommar ha några magerutor inder skjortan i sommar om jag inte tar tag i mig själv nu. Det gäller att anpassa träningen också om jag ska träna så mycket. Så att man inte anstränger samma muskelgrupper utan låter msuklerna få vila och bygga upp sig igen. Snart kommer våren också och då är det dags att börja jogga också, om jag ska orka runt Stadsloppet i juni. Det blir bra. Många nya mål helt enkelt:
- Ingen/mindre shopping
- Inget/mindre festande
- Mer och varierande träning

Nu ska jag krypa upp i soffan med ekonomiboken en stund innan jag kryper ner i sängen och ringer min älskling. Hade ett par rätt så onödiga fyllesamtal från min sida i natt. Dags att reda ut lite begrepp här... :) Sov så gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback